کارگاه «اضطراب جدایی» برای والدین در پاکدشت برگزار شد

پاکدشت(پانا)- روانشناس کودک در کارگاه «اضطراب جدایی» برای والدین در پاکدشت، در جمع والدینی که کودکان دبستانی دارند گفت بسیاری از کودکان استرس غیر‌طبیعی در جدایی از والدین خود دارند و این امر به دلیل ابتلای آن‌ها به اختلال اضطراب جدایی است.

کد مطلب: ۱۳۱۴۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه «اضطراب جدایی» برای والدین در پاکدشت برگزار شد

کارگاه یک‌روزه با عنوان اضطراب جدایی، با تدریس میلاد دلخوانی، روانشناس کودک و کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش، ویژه‌ والدین کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی شهرستان پاکدشت برگزار شد.

در این کارگاه میلاد دلخوانی، روانشناس کودک گفت: توصیه می‌شود والدین برای آن دسته از دانش‌آموزان که دچار اضطراب جدایی برای والدین هستند، از خاطرات خوب مدرسه تعریف کنند، اما باید دقت داشته باشند در این زمینه اغراق نکنند، چرا که در صورت مواجهه کودک با واقعیت موجود، نگرش کودک به مدرسه منفی خواهد شد.

وی ادامه داد: آشنایی معلم با این دسته از دانش‌آموزان نیز باید در حضور والدین صورت گیرد تا احساس امنیت برای آن‌ها ایجاد شود.

این روانشناس بر خواب کافی و منظمِ دانش‌آموزان به‌ویژه در شب‌های قبل از مدرسه نیز تاکید کرد و افزود: کمبود خواب، موجب افزایش اضطراب و استرس خواهد شد و توصیه می‌شود والدین حتماً شب‌های قبل از مدرسه کودکان را زودتر خوابانده و برای رفتن به مدرسه آماده کنند.

این روانشناس کودک در خصوص دسته دیگری دانش‌آموزان که دچار اضطراب و استرس ورود به مدرسه هستند نیز گفت: برخی از کودکان، استرس غیرطبیعی در جدایی از والدین خود دارند و این امر به دلیل ابتلای آنها به نوعی اختلال به نام «اضطراب جدایی» است.

دلخوانی در خصوص نشانه‌های این اختلال گفت: کودکانی که وابستگی شدید به مادر دارند، به طوری که با جدایی لحظه‌ای از مادر دچار استرس و اضطراب شدید می‌شوند و یا کودکانی که بعد از جدایی از والدین دچار حالت تهوع و یا دل‌درد شده و یا مدام ترس از گم شدن دارند، مبتلا به اختلال اضطراب جدایی هستند.

کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: این دسته از کودکان باید بعد از شناسایی حتماً به روانشناس ارجاع داده شوند تا به کمک روش‌های رفتاری، اضطراب آنها برطرف شود. برای حل و یا کاستن مشکل این دسته دانش‌آموزان توصیه می‌شود والدین آنها چند روز ابتدایی مدرسه آن‌ها را همراهی کرده و در محیط مدرسه بمانند.

در پایان نیز پرسش و پاسخ و تعامل بین والدین و مدرس این کارگاه برگزار و جلسه خاتمه یافت.

خبرنگار عباس رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار