مدیر اداره آموزش سازمان آتش نشانی مشهد:

عشق و علاقه از ویژگی‌های یک آتش‌نشان خوب و موفق است

مشهد(پانا) - مدیر اداره آموزش سازمان آتش نشانی مشهد گفت عشق و علاقه، تلاش مستمر، خوب درس خواندن و مطالعه کردن و اطلاعات تخصصی در حوزه آتش‌نشانی از جمله ویژگی‌های یک آتش‌نشان خوب و موفق است.

کد مطلب: ۱۳۱۳۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
عشق و علاقه از ویژگی‌های یک آتش‌نشان خوب و موفق است

حسن سلمانی، مدیر اداره آموزش سازمان آتش نشانی مشهد ضمن تبریک ایام گرامیداشت روز آتش نشان و هفته ایمنی گفت:« علاقه مندان رشته آتش نشانی از زیرشاخه های کار و دانش می توانند از طریق آزمون‌های ورودی که توسط سازمان آتش نشانی با همکاری آموزش و پرورش گرفته می‌شود، در این رشته ثبت نام کنند. دانش آموزان متقاضی و علاقمند می‌توانند با مراجعه به هنرستان، پیش ثبت نام انجام دهند و در آزمون آمادگی جسمانی شرکت کنند. دانش آموزان منتخب پس از بررسی سوابق پزشکی دانش آموزان، معدل، نمره انضباط و امتیازات کسب شده به عنوان دانش آموز پایه دهم در رشته آتش نشانی ثبت نام می‌شوند.»

وی بیان کرد:« دروس ارائه شده به دانش آموزان، تئوری و عملی می‌باشد که به صورت تخصصی توسط مربیان و مدرسین سازمان آتش نشانی در هنرستان آزادگان واقع در بلوار سرافرازان مشهد و همچنین هنرستان خیامی در محله پنجتن تدریس می‌شود که در هر دو هنرستان دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در حال تحصیل هستند. دروس تئوری در مدرسه با حضور مربیان و مدرسین و دروس عملی شامل کار با تجهیزات، خودروهای آتش نشانی، نحوه اطفاء حریق، امداد و نجات و ... در ایستگاه های آتش نشانی به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.»

سلمانی ادامه داد:« دانش آموزان پس از دریافت مدرک دیپلم می‌توانند مسیر تحصیل خود را در دانشگاه تعیین کنند. خداروشکر ما این رشته را در شهر مشهد در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری مشهد در مقطع فوق دیپلم و لیسانس داریم. دانش آموزان می‌توانند با توجه به شرایط ورودی در دانشگاه ثبت نام کنند و ادامه تحصیل دهند. آتش نشانان بعد از گذراندن دوره سربازی و خدمت وظیفه می توانند در آزمون های استخدامی که هر ساله برگزار می شود، شرکت کنند و پس از آزمون کتبی و آمادگی جسمانی با کسب امتیازهای لازم، استخدام سازمان آتش نشانی شوند.»

وی در پایان گفت:« قابل ذکر است تنها شغل آتش نشانی در سازمان آتش نشانی نیست؛ بلکه دانش آموزان پس از اخذ مدرک دیپلم، فوق دیپلم و یا لیسانس در کارخانجات، ارگان‌ها، فرودگاه‌ها، راه آهن و مکان‌هایی که ایمنی آنها بسیار مهم است، مشغول به کار شوند. عشق و علاقه، تلاش مستمر، خوب درس خواندن و مطالعه کردن و اطلاعات تخصصی در حوزه آتش نشانی از جمله ویژگی های یک آتش نشان خوب و موفق است.»

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار