برگزاری اولین جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: جشنواره ملی زرشک از ۲۱ مهرماه در بزرگترین باغ زرشک خاورمیانه در روستای افین با ۲۳۰۰ هکتار و ۴۰ کیلومتر طول افتتاح می‌شود و سپس در ۴ شهرستان دیگر اجرایی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) مهدی جعفری مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، عصر امروز ۱۱ مهرماه در مراسم رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره ملی زرشک خاطر نشان کرد: جشنواره ملی زرشک در راستای شورای سیاست گذاری به ریاست استاندار خراسان جنوبی، جانشینی معاونت اقتصادی استانداری و عضویت همه اصحاب و صاحب نظران استان شکل گرفت.
وی با بیان اینکه این جشنواره ادامه دهنده مسیری است که گذشتگان برای زرشک طی کرده اند، افزود: آنچه امروز در حال رخ دادن است، تکمیل زحمات گذشتگان در قالب متفاوت، وسیع تر و گوناگون تر است.
جعفری با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: افزایش بهره وری در واحد سطح، آموزش بهره برداران در پلتفرم‌های مختلف و بازارسازی و بازاررسانی و معرفی محصول به جامعه سه هدف مهم جشنواره ملی زرشک است.
مدیرکل جهاد کشارزی استان با اشاره به فعالیت 9 کمیته با اعضای مرتبط در دبیرخانه این جشنواره تصریح کرد: کمیته علمی، کمیته بازارسازی و اقتصادی، کمیته پشتیبانی، گردشگری، فرهنگی و هنری و کمیته تولیدکنندگان و تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله کمیته‌هاست.
وی با بیان اینکه امروز هزینه‌های تولید زرشک بسیار بیشتر از درآمد آن است، عنوان کرد: محصول زرشک یک هویت برای خراسان جنوبی است که در حوزه‌های سیاست، اقتصاد، محیط زیست و فرهنگ دارای اثرگذاری بالاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار