برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان به میزبانی شیراز

شیراز (پانا) - دبیر اجرایی مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، از برگزاری این مسابقات با حضور بیش از 150 قاری و حافظ قرآن به میزبانی شهر شیراز از 12 مهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان به میزبانی شیراز

مجتبی میرزایی نسب، امروز در جمع خبرنگاران گفت: مسابقات قرآنی «مدهامتان» از جمله برنامه‌های ستاد کانون‌های مساجد کشور است که همه ساله با هدف کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی «مدهامتان» با هدف انس با قرآن، ترویج و نشر معارف قرآنی و عملیات اجرایی منویات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات در مراحل اولیه و در سطح شهرستان و استان‌ها با حضور 15 هزار نفر از اعضای ستاد کانون‌های مساجد کشور برگزار شده است و منتخبین این دوره‌ها به مرحله کشوری راه‌یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در دو رده سنی زیر 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار می‌شود، گفت: این یکی از محاسن این مسابقات است که مخاطب آن از بین نوجوانان و جوانان است.

دبیر اجرایی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان کشور، با بیان اینکه مرحله کشوری این مسابقات در رده بالای 16 سال برگزار می‌شود، گفت: در رده سنی 16 تا 30 سال در بخش خواهران در رشته حفظ کل و قرائت تحقیق و در بخش برادران در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل و اذان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های جدی و اصلی که در مسابقات قرآنی «مدهامتان» به آن پایبند بودیم، اجرای مصوبات مورد تاکید ستاد عالی مسابقات بود که یکی از مصوبات آن استفاده از داوران مورد تایید این ستاد است.

دبیر مسابقات قرآنی «مدهامتان» از حضور 16 نفر از استادان بین المللی در این مسابقات خبر داد و گفت: در رشته قرائت تحقیق و ترتیل بخش برادران استادان، «غلامرضا شاه میوه اصفهانی»، داور بخش «لحن»، «علی اکبر کاظمی» داور بخش «صوت»، «مهدی قره شیخ لو» داور بخش «تجوید»، «حسین اخوان اقدم» داور بخش «وقف و ابتدا» و در قسمت حفظ کل و اذان برادران هم استادان «شهریار پرهیزگار» داور بخش «حسن حفظ»، «عباس هاشمی» داور بخش «لحن»، «حامد ولی زاده» داور بخش «صوت»، «محمدرضا پورزرگری» داور بخش «تجوید»، «رحمانی» داور بخش «وقف و ابتدا» و «رضا دیانت» هادی حفاظ هستند.

وی داوران در بخش خواهران را استادان «زهرا صریحی نژاد» داور بخش حفظ، «سمیه هیبتیان» داور بخش صوت و «صدیقه بارانی» داور بخش لحن، «معصومه عباسی نظری» داور بخش «وقف و ابتدا» و «هاجر حیدری» داور بخش «تجوید» نام برد.

میرزایی نسب با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم رشته‌های قرائت و حفظ کل سهمیه مستقیم مسابقات قرآنی اوقاف را داشته باشند، افزود: در کمیته فنی این مسابقات این موارد در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 26 هزار کانون فرهنگی هنری مجوز در سطح کشور دارند، افزود: این تعداد از طریق سامانه الکترونیکی «بچه های مسجد» در حال افزایش است.

میرزایی نسب با یادآوری این مطلب که ستاد کانون های مساجد کشور یکی از فعالیت های عمده ای که در دستور کار دارد فعالیت‌های قرآن محور بوده که در حوزه فرهنگی هنری ستاد در حال برنامه ریزی است، افزود: یکی از فعالیت‌های جدی حمایت از طرح‌های قرآنی است که از سوی کانون‌های مساجد و ستادهای استانی ارائه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار