یکی از اولیای دانش‌آموزان مدرسه شهید‌رضا فرد شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌و‌گو با پانا:

فضای مجازی با وجود منفعت، نظام آموزشی و خانواده‌ها را دچار چالش‌ کرده است

کرج (پانا) - یکی از اولیای دانش‌آموزان مدرسه شهید رضا فرد روستای کردان شهرستان ساوجبلاغ عنوان کرد فضای مجازی با وجود فایده و منفعت، نظام آموزشی و خانواده‌ها را دچار چالش کرده است.

کد مطلب: ۱۳۱۳۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی با وجود منفعت، نظام آموزشی و خانواده‌ها را دچار چالش‌ کرده است

حمید فلاح‌پور یکی از اولیای دانش آموزان مدرسه شهید رضا فرد روستای کردان شهرستان ساوجلاغ درباره فواید و چالش‌های فضای مجازی در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «شیوع گسترده ویروس کرونا و انتقال بخش اعظم آموزش کشور به بستر فضای مجازی، از همان ابتدا چالش‌هایی را به‌وجود آورد که مهمترین آن‌ها آسیب‌های جسمی، افت تحصیلی، بی‌رغبتی دانش‌آموزان به تحصیل، عدم کیفیت تحصیلی و دیگر عواملی بود که در این سه سال دور از مدرسه دانش‌آموزان با آن درگیر بودند.»

وی افزود: «با وجود این آسیب‌ها دیگر دانش‌آموزان رغبتی برای سحرخیزی نداشتند و در این راه بعضی از اولیا هم با دانش‌آموز همکاری می‌کردند. حتی تکالیف آن‌ها را هم انجام داده و ارسال می‌کردند که نتیجه آن با افت تحصیلی در پایان سال و پس از دریافت کارنامه دانش‌آموز مشخص شد و با وجود قبولی هنوز برخی‌ها توان نوشتن نام و نام خانوادگی خود را هم ندارند.»

فلاح‌پور ابراز امیدواری کرد که پس از پایان کرونا و شروع مجدد آموزش‌های حضوری شور و نشاط تحصیل به دانش‌آموزان با توجه به دوری طولانی مدت ایجاد و نظام آموزشی و تربیتی شکوفاتر از گذشته شود.

وی اضافه کرد: «البته فضای مجازی علاوه بر تهدیدها‌، فرصت‌هایی هم داشت که باعث شد سطح آگاهی و استفاده از علوم به روز در دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند‌ یا اینکه باعث تمایل بعضی از اولیا و دانش‌آموزان به تکرار پایه شود.»

در ادامه رقیه معینی، معاون آموزش مدرسه ابتدایی شهید فلاحت پیشه گفت: «علاوه بر چالش‌های فضای مجازی فرصت‌هایی هم وجود دارد که مهمترین آن ارتقای دانش و علم دانش آموزان از علوم روز و تکنولوژی بود که با هدایت و نظارت اولیا شاهد اتفاقات مثبتی بودیم و در نقطه مقابل نکات منفی هم بوده است.»

وی از بازگشایی مدارس با ظرفیت کامل بسیار خرسند بود و ضمن تشکر از زحمات کادر درمان و مسئولان کشور ابراز امیدواری کرد که با تلاش دلسوزانه و مجدانه بیش از پیش همکاران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان را در این مدت به حداقل رساندند.

معینی در پایان یادآوری کرد: «خانواده‌هایی ابراز تمایل داشته‌اند که دانش‌آموز خود را تجدید پایه کنند تا دروس پایه و حساس به‌صورت عملی و اصولی به دانش‌آموز ارائه شود.»

خبرنگار: فیروزبخت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار