مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات:

در کنار وظیفه سازمانی، بر اساس وظیفه اخلاقی باید از ترک تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری‌ کرد

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات عنوان کرد در کنار وظیفه سازمانی، بر اساس وظیفه اخلاقی باید از ترک تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری‌ کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
در کنار وظیفه سازمانی، بر اساس وظیفه اخلاقی باید از ترک تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری‌ کرد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کلات، نشست تخصصی راهبران آموزشی_تربیتی با دستور کار تشریح وظایف و هماهنگی در کارها با حضور مدیر دستگاه تعلیم و تربیت و جمعی از همکاران برگزار شد.

رمضان پروانه در این جلسه ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و قدردانی از زحمات راهبران در سنوات گذشته و تبریک به راهبران جدید بیان کرد: پایه، اساس، زندگی، شخصیت و زمینه رشد یک دانش آموز در مقطع ابتدایی فراهم می شود. اگر دانش آموزی در دانشگاهی قبول می شود، باید از زحمات معلمان او در مقطع ابتدایی نیز قدردانی کرد. خوشبختانه در سال تحصیلی جدید، ورود معلمان بومی و جوان به دستگاه تعلیم و تربیت موجب ماندگاری بیشتر نیروها خواهد شد و می تواند فرصتی برای شکوفایی و رشد استعدادهای دانش آموزان شود.

وی افزود: در قرآن کریم بر موضوع تربیت تاکید ویژه ای شده است بر همین مبنا تربیت بر تعلیم تقدم دارد، نباید از موضوعات تربیتی غافل شویم. تعلیم و تربیت را توامان در کنار همدیگر حفظ کرده و ترویج دهیم. یکی از وظایف شما راهبران عزیز نیز همین موضوع است. اگر از این موضوعات غافل شویم قطعا نتایج منفی آن را در‌ جامعه خواهیم دید ولی اگر این دو مقوله مهم‌ را (آموزش و پرورش) به خوبی دنبال کنیم، قطعا نتایج مطلوبی بدست می آوریم.

پروانه سپس در ادامه گفت: شما راهبران آموزشی باید بر حوزه کاری خود نظارت دقیق داشته باشید. یکی‌ از موضوعاتی که موجب موفقیت شما در کار خواهد شد، نفوذ‌ پذیری بر مدارس است. با توجه به شرایط روز جامعه، همکاران را نسبت به مسائل خاص توجیه کنید.

مدیر آموزش و پرورش کلات در ادامه افزود: آسیب های اجتماعی یکی دیگر از موضوعاتی است ‌که شما راهبران عزیز باید به حل و از بین بردن آن اهتمام داشته باشید. آسیب های اجتماعی فقط در حوزه دانش آموزی نیست بلکه در تمامی حوزه ها آسیب وجود دارد؛ پس لازم است تمامی موضوعات موجود در این زمینه رصد شود.

این مقام مسئول بیان کرد: بازماندگان از تحصیل یکی دیگر از موضوعات مهمی است که ما در دستگاه تعلیم و تربیت باید آن را به جد پیگیری‌ کنیم که بخش اعظمی از آسیب های اجتماعی را شامل می شود. راهبران عزیز پیگیری های لازم و وظیفه اخلاقی خود را در راستای ثبت نام دانش آموزان داشته باشند.

وی همچنین اظهار کرد: ما در‌ مدارس نباید انبار داشته باشیم و باید اموال مازاد را در بین سایر‌ مدارس توزیع کنیم. از نگاه جزیره ای بپرهیزیم و نگرشمان را نسبت به این موضوع باید تغییر دهیم. راهبران محترم نیازهای مدارس را احصا کنید. با توجه به فرا رسیدن فصل سرما حتما به مدیران مدارس تاکید داشته باشید تا نسبت به تهیه سوخت، بررسی سیستم های گرمایشی ،پشت بام ها و ... اقدام کنند

رمضان‌ پروانه در ادامه بیان کرد: از کنار موضوعات به سادگی‌ عبور نکنیم اگر در مدرسه ای مشکل کوچکی وجود دارد باید سریعا حل شود تا به جریان تبدیل نشود. توصیه کنید تا مدیر آموزشگاه با مسئولین محلی،شوراها،دهیاران، پایگاه های بسیج، روحانیت محل و ... ارتباط گرم و صمیمی داشته باشند. این عزیزان سرمایه هایی هستند که می توانند کمک حال ما در این دستگاه باشند و خوشبختانه تاکنون نیز همین گونه بوده و در بسیاری از موارد‌ با ما تا حصول نتایج فعالیت ها همراه بوده اند.

وی گفت: راهبران گرامی باید توجه داشته باشند که زحمات همه همکاران در مدارس دیده شود تا این عزیزان با دلگرمی بیشتری کارها را دنبال کنند.

در ادامه هر یک از معاونین، کارشناسان و راهبران آموزشی-تربیتی به بیان نظرات،چالش ها و برنامه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار