معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

هنرستان، مکانی مقدس برای ایران قوی است

مشهد (پانا) _ معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امروزه در کشور در بیانیه گام دوم انقلاب، ما برای رسیدن به ایران قوی نیاز به دانش آموزی که مهارت بلد باشد داریم و این مهارت آموزی جز در هنرستان اتفاق نمی افتد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان، مکانی مقدس برای ایران قوی است

حضور و نواختن نمادین زنگ مهر و زنگ ایثار و مقاومت توسط معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ، صبح امروز در هنرستان دکتر قندی ناحیه سه مشهد مقدس انجام شد.

محمود رضایی ضمن عرض احترام و تبریک سال تحصیلی جدید ، بهار تعلیم و تربیت را محضر هنرجویان این هنرستان در هفته دفاع مقدس گرامی داشت و افزود: فلسفه حضور ما در هنرستان، سال تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین فرمایش مقام معظم رهبری به جهت اهمیتی است که باید به هنرستان ها و بحث تولید و مهارت آموزی داده شود .

وی ادامه داد: اگر امروز در این هنرستان حضور پیدا کردیم ، می‌خواهیم اشاره ای به دوران دفاع مقدس داشته باشیم که در سال ۱۳۵۹ که اولین روز های جنگ تحمیلی بود. شاید عزیزانی در سنگر تعلیم و تربیت مانند شما حضور داشتند و بیتابی می کردند که در اولویت کاری خود در این سنگر نشسته اند اما امنیت کشور برای آنها مهم تر بود. شما اگر زندگی نامه شهدای دانش آموز را رصد کنید، می‌بینید زندگی نامه کوتاهی داشتند زیرا پانزده شانزده سال بیشتر نداشتند ولی درایت و بصیرت و دانش افزایی آنها به قدری زیاد بود که می گفتند اولویت ما جبهه و دفاع از وطن است.

وی افزود: اگر در ارتباط با دوران جنگ تحمیلی پژوهش و مطالعه داشته باشید می‌بینید ما دستاورد های آنچنانی ای در آن دوران نداشتیم؛ زیرا ما در مقابل دشمن تمام مسلح، تنها یک سلاح بیشتر نداشتیم و می‌خواستیم در برابر دشمنی مثل صدام حسین که همه جوره حمایت می شد بجنگیم.

وی عنوان کرد: امروزه در کشور در بیانیه گام دوم انقلاب، ما برای رسیدن به ایران قوی نیاز به دانش آموزی که مهارت بلد باشد داریم و این مهارت آموزی جز در هنرستان اتفاق نمی افتد. مکانی مقدس که ارزش بالایی دارد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به ایران قوی باید مهارت آموزی را در دستور کار خود قرار دهیم که یکی از سیاست ها مهم آموزش و پرورش است. مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه، سرکار خانم دکتر ابراهیمی فضا را به گونه ای طراحی کردند تا توجه لازم به هنرستان ها انجام گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد: ایران برای قدرت خود باید هنرجویان قوی ای داشته باشد که به صنعت کشور کمک کنند. ما در کشور نباید فرد بیکار داشته باشیم؛ لذا همه باید گام به گام در کنار هم برای رسیدن به این خواسته واقعی تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: هنرجویان هنرستان های ما هنرجویانی در تراز انقلاب اند که توانمند و بصیر و با هوش و با مهارت هستند لذا مدیریت شایسته هنرستان جناب آقای حسینی هم اشاره کردند که باید کارگاه نیز ساخته شود تا نشاط و شادابی به فضای هنرستان بازگردد.

وی همچنین در پایان سخنرانی خود نیز گفت: جا دارد تشکر کنم از تمام هنرجویان که در سال تحصیلی جدید، همگام با برنامه های آموزش و پرورش می‌خواهند گام بردارند و به آرمان های شهدا لبیک گویند.

خبرنگار: نیایش احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار