پیام یوسف نوری در آیین افتتاح همزمان ۳هزار ظرفیت جدید هنرستانی در شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - پیام وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح همزمان ۳ هزار ظرفیت جدید هنرستانی در شهرستان‌های استان تهران قرائت شد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام یوسف نوری در آیین افتتاح همزمان ۳هزار ظرفیت جدید هنرستانی در شهرستان‌های استان تهران

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیام یوسف نوری به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ

به آدمی آنچه را که نمی‌دانست تعلیم داد.

"آیه ۵ سوره مبارکه علق"

آموزش و پرورش به عنوان زیربنای توسعه همه جانبه جوامع بشری، یکی از اساسی ترین وظایف خود را تربیت انسان هایی متخصص، توسعه یافته و کارآمد می داند که با تأکید بر دانش و مهارت، در راستای تحول و پیشرفت جامعه گام بردارند. در بیانیه گام دوم انقلاب ضمن توجه به تولید علم و دانش، بومی سازی فناوری و باز آفرینی نهادهای علمی، آموزشی، تربیتی و پژوهشی، بر مبنای اسناد بالادستی، مسئولیت اصلی نظام سازی و دولت سازی بر دوش نهاد تعلیم و تربیت نهاده شده است.

در راستای اجرای رویکردهای سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین قانون برنامه ششم توسعه، تحقق «هدایت تحصیلی» و «توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی»، از برنامه های اصلی تحولی وزارت آموزش و پرورش است. در راستای تقویت و توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی دانش آموزان و تبدیل مدارس به زیست بوم کار و فناوری، توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای متناسب با آمایش سرزمین و افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وکاردانش، بسیار لازم و ضروری است.

توسعه آموزش‎های مهارت محور از سویی به اشتغال جوانان پس از اتمام دوره تحصیل کمک خواهد کرد و از سوی دیگر نقش مهمی را در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کند. به همت خیل عظیمی از تلاشگران عرصه مهارت آموزی، در روزهای آغوش گشایی فصل «رویش مهر» سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، شاهد ایجاد بیش از ۳۰۰۰ ظرفیت هنرستانی در مناطق ۲۱ گانه شهرستان های استان تهران هستیم.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، امید داریم این گام های پیموده شده به راهی که سازندگی کشور و پرورش نسلی آرمانی،‌ عدالت خواه، اندیشمند، سخت کوش و دارای مهارت را برای ساختن ایران قوی به ارمغان بیاورد منجر شود. برای تمامی کسانی که دل در گرو آموزش و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم داشتند، به ویژه دست اندرکاران آموزش‌های مهارتی شهرستان‌های استان تهران موفقیت و سربلندی آرزومندم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار