علاوه بر فرزند خود؛ دانش آموزان دیگر را جابجا کرده و تشویقی بگیرید

تهران (پانا)- معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت که در صورتیکه اولیاء علاوه بر فرزند خود ۲ تا ۳ دانش آموز دیگر را هم جابجا کنند، به عنوان سرویس مدرسه شناسایی شده و تشویقی می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۳۱۲۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
علاوه بر فرزند خود؛ دانش آموزان دیگر را جابجا کرده و تشویقی بگیرید

سیدعلی محتشمی پور معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفت و گو با برنامه سعادت آباد درباره نظارت بر کیفیت فنی خودروهایی که به عنوان سرویس مدرسه دانش آموزان استفاده می شوند گفت: سازمان تاکسیرانی مطابق مصوبه هیات وزیران مکلف است نسبت به شناسایی و احراز صلاحیت شرکت‌ها و رانندگان متقاضی شرکت در سرویس مدرسه اقدام کند.

محتشمی پور افزود: برای خودرو و راننده خودرو شرایط معینی از جمله معاینه فنی خودرو، عدم سوء پیشینه و اعتیاد رانندگان و گواهینامه رانندگی خودرو بدون محدودیت با کاربیری خودروهای عمومی وجود دارد. تا زمانیکه خودرو بتواند معاینه فنی اخذ کند هیچ محدودیتی نمی‌توان برای آن اعمال کرد.

وی در پاسخ به اینکه برخی می توانند از راه‌های مختلف معاینه فنی بگیرند در صورتیکه حتی در ظاهر ، مناسب استفاده برای سرویس دانش آموزی نیستند گفت: یکی از موضوعاتی که از چندین ماه قبل با ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران مطرح کردیم موضوع صدور ستاره ایمنی گواهی معاینه فنی بود. به این صورت که خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند و یا خودروهایی که گواهی معاینه فنی خود را از مراکز معاینه فنی شهر تهران گرفته باشند باید ارزیابی شده و ستاره فنی بگیرند. اما با توجه به نبود زیرساخت های مناسب تا امروز این کار انجام نشده اما در برنامه داریم تا در ماه های آتی در تهران انجام شود.

محتشمی پور با بیان اینکه سرویس مدارس از خودروهای شخصی و تاکسی تشکیل می‌شوند گفت: فعالیت تاکسی‌ها بدون معاینه فنی امکانپذیر نیست و خودروهای شخصی هم باید احراز معاینه فنی و برچسب سرویس مدرسه داشته باشند.

وی درباره تعیین تکلیف سرویس مدارس برای تردد دانش آموزی و تعداد سرویس مدارس تهران گفت: شهر تهران بر اساس آمار اداره کل آموزش و پرورش به ۲۰ هزار خودروی سواری برای سرویس مدارس نیاز دارد. با توقف دو ساله سرویس‌های مدرسه شهر تهران و کشور طی شیوع کرونا، بخشی از پیمانکاران و فعالان که پیش از این در حوزه سرویس مدرسه کار می کردند، شغل خود را تغییر داده و به شغل دیگری مشغول شدند. به همین جهت برای تکمیل ناوگان سرویس مدارس ، قرار بر این شد که اتوبوس مکمل خوروهای سواری باشد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با تاکید بر اینکه باید شبکه ای پیوسته و یکپارچه برای سرویس مدارس داشته باشیم که در آن از از انواع خودروهای حمل و نقل عمومی و خودروهای سواری و شخصی استفاده شود گفت: اتوبوس مدرسه به کمک ما آمده اما ما همچنان برای تامین سرویس مدرسه مشکل داریم. از دو ماه پیش ۴ فراخوان برای جذب رانندگان سرویس مدارس داده شده اما فقط ۲ هزار خودروی سواری برای سرویس مدرسه تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه برای رانندگان به صرفه نیست تا در زمان پیک ترافیک دانش آموزان را به مدرسه برده و از مدرسه بازگردانند گفت: اغلب این رانندگان با سامانه‌های مسافربری اینترنتی همکاری دارند.

محتشمی پور افزود: نرخ گذاری دقیقا طبق مصوبه شورای شهر تهران اعمال شده است. ما مکلف به رعایت مصوبات هستیم. بر اساس مصوبات ۲۵ تا ۳۵ درصد هزینه سرویس مدارس افزایش یافته در این حالت والدین از قیمت ها راضی هستند اما رانندگان خودروها مایل به کار در سامانه‌های مسافربری اینترنتی هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا با این وضعیت ما باید شاهد سنگینی ترافیک بیشتر باشیم چون سرویس نیست و والدین محبورند خودشان فرزندانشان را به مدرسه برسانند؟ گفت: از اولیاء دانش آموزان می‌خواهیم هرگونه تخلف در تعداد و نرخ سرویس را به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند. سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران هم تمامی رانندگان را رصد کرده و بر کار آنها نظارت می کند.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پایان خاطرنشان کرد: ماه گذشته اعلام کردیم و از انجمن اولیاء و مربیان مدارس درخواست کردیم در صورتیکه اولیاء علاوه بر فرزند خود ۲ تا ۳ دانش آموز دیگر را هم جابجا کنند، به عنوان سرویس مدرسه شناسایی شده و تشویقی می‌گیرند. ۷۰ درصد تخفیف طرح ترافیک، سهمیه سوخت حمل و نقل عمومی تاکسیرانی و بیمه تکمیلی به این افراد تعلق خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار