استفاده از داشته‌های روستایی و بومی بوشهر در ترویج و گسترش ورزش‌های مفرح نقش بسزایی دارد

بوشهر(پانا) - پژوهشگر و فعال رسانه‌ای ورزش گفت با شیوه‌های شایسته استعدادیابی ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی می‌توان قهرمانان حرفه‌ای و مدال آوران را به جامعه ورزش داخلی و بین المللی معرفی کرد .

کد مطلب: ۱۳۱۲۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از داشته‌های روستایی و بومی بوشهر در ترویج و گسترش ورزش‌های مفرح نقش بسزایی دارد

حکمت عرفان در گفتگو با پانا استان اظهار کرد: فعالیت هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بوشهر نور امیدی به دلهای مشتاق و با انگیزه استفاده از داشته های روستایی و بازی های بومی محلی تابانید .

عرفان افزود : بهره گیری درست ، هدفمند ، و با روش های هوشمندانه از دانایی و توانایی نسبت به بسط و گسترش آنها نوید بخش سلامت و تندرستی قشرهای مختلف مردم روستا است .

عرفان تصریح کرد: ورزش های مفرح سنتی و بومی نه تنها سلامت دوستداران ورزش را در بر دارد بلکه با شیوه های شایسته استعدادیابی ورزشکاران و علاقمندان به ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی می توان قهرمانان حرفه ای و مدال آوران را به جامعه ورزشی داخلی و بین المللی معرفی کرد .

عرفان خاطر‌نشان کرد: با ایجاد فضای مناسب و در خور بوشهر با استفاده از دانش و مهارت های حرفه ای دست اندرکاران ، مربیان ، ظرفیت ها و امکانات موجود سربلندی ، سر فرازی ،شادمانی ، نشاط اجتماعی ، رضایت مردم و دوستداران ورزش را در پی دارد که این منبع بزرگی برای برداشتن گام های موثر در آینده خواهد بود .

عرفان گفت: حمایت مسئولان و مساعدت نسبت به ورزشکاران رشته های ورزش روستایی و بازی های بومی محلی موجب سر آمدی هئیت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بوشهر می شود که این مهم تلاش مضاعف و در پیش رو داشتن آینده درخشانی را سبب می شود .

عرفان تاکید کرد: در حال حاضر ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بسرعت رو به گسترش است. آنچه که به تعمق و تامل نیاز دارد نگاه به آینده زمینه های گسترش و توسعه پایدار این گونه ورزش ها است تا از طریق استعداد یابی، تسریع و نفوذ این ورزش ها به مدارس ، آموزشگاهها، باشگاهها، مراکز آموزشی با بکار گیری دانش، توان علمی و ورزشی موجود بتوان حداکثر دستاوردها را داشت .

خبرنگار : علیرضا ایزدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار