بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دبیرستان شاهد رضویه قم

قم(پانا)- ایام هفته دفاع مقدس امروز با نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد رضویه قم گرامی داشته شد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دبیرستان شاهد رضویه قم

آئین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد حماسه دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، امروز با حضور مسئولان بنیاد شهید و آموزش و پرورش در دبیرستان شاهد رضویه برگزار شد.

حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم طی سخنانی در این مراسم با آرزوی قبولی عزاداری های ماه محرم و صفر و تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: «دانش آموزان عزیز از امنیتی که بواسطه خون مطهر شهدا در ایجاد شده و از فرصت ارزشمند دوران نوجوانی برای ارتقاء علم، معنویت و اخلاق و خدمت به جامعه اسلامی نهایت استفاده را بنمایند.»

همچنین سید علیرضا تحویلدار از راویان دفاع مقدس، با بیان خاطراتی از شهیدان والامقام حمید رستمی، ابوالفضل مهدیار، تلخابی، وکیلی، علم الهدی و شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت، حفظ حجاب را از مهمترین سفارشات و وصایای شهیدان عزیز برشمرد و بر ضرورت ادامه دادن راه شهدا و عمل به توصیه های آنان تاکید کرد.

در ابتدای مراسم، کبری حیدریان مدیر دبیرستان و فرزند شهید حیدریان، ضمن خیرمقدم، آمیختگی علم، ایثار و معنویت و اخلاق و مجاهدت را برخی از ویژگی های مدارس شاهد برشمرد و تلاش بی وقفه برای ارتقاء علم و دانش از سوی دانش آموزان را خواستار شد.

در مراسم فوق، دانش آموز زینب منصوری دکلمه ای را در وصف شهدا قرائت کرد و در ادامه، میثاق نامه دانش آموزان با شهدا توسط دانش آموز زهرا سادات حسینی قرائت شد.

همچنین دو تن از دانش آموزان برگزیده با اهدای هدایایی تقدیر شدند. در پایان، زنگ حماسه و ایثار توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و دو تن از معلمان فرزند شهید به نام های کشتکاران و جلالی نواخته شد.

حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در بازدید از نمایشگاه کتاب هفته دفاع مقدس که در حاشیه مراسم برپا شده بود، از آمادگی این اداره کل جهت واگذاری کتب مرتبط با ایثار و شهادت خبر داد.

در مراسم فوق، حجت الاسلام محمد نارویی رئیس بنیاد شهید منطقه یک قم، احمد خادمی جمکرانی رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان، عبدالله صادقخانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک به همراه احمد غفاریان و مهدی قاسمپور معاونان آموزشی و پرورشی و احمد لطفی زاده مدیر سازمان دانش آموزی ناحیه و نیز تعدادی دیگر از مسئولان بنیاد شهید و آموزش و پرورش حضور داشتند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار