در گفت‌وگو با پانا:

فراز فاطمی: خوشحالم اتحاد و همدلی به تیم ملی برگشت

بازیکنان برای کی روش از جان مایه می گذارند/می توانیم به دور بعد صعود کنیم

تهران (پانا) - بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت کی روش اتحاد و همدلی را به تیم برگردانده و از این اتفاق خوشحال است.

کد مطلب: ۱۳۱۱۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فراز فاطمی: خوشحالم اتحاد و همدلی به تیم ملی برگشت

مجتبی سیدی / فراز فاطمی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به برد تیم ملی فوتبال ایران مقابل اروگوئه گفت:«اروگوئه جزو تیم‌های درجه یک دنیاست و از رنکینگ فیفا هم مشخص است. بازیکنان بزرگ و سرشناسی دارد که در تیم های بزرگی توپ می‌زنند. تیم ملی ما اما مقابل حریف قدرتمندش دست و پا بسته نبود و نشان داد مثل همیشه توانایی‌های بالایی داریم. البته که عملکرد ما نسبت به استراتژی که داشتیم، خوب بود. هم در دفاع و هم در حمله آنچه سرمربی از بازیکنان خواسته بود را به درستی انجام دادند.»

وی افزود: «تیم ملی ما مقابل اروگوئه نمره قابل قبولی گرفت. ۹۰ درصد بازیکنان همان‌هایی بودند که قبلاً با کی روش کار کرده بودند. به همین دلیل خیلی سریع توانستند با تفکرات و سیستم مورد علاقه او وفق پیدا کنند و سریع به اجرا در بیاورند. درست است کی روش تنها چند روز با تیم ملی کار کرده اما شناخت او و متقابلاً بازیکنان از همدیگر زیاد است. او ۸ سال با این شیوه کار کرده بود و بچه‌ها راحت کار را پیش بردند. این تیم تا جام جهانی بهتر می‌شود و می توانیم در آن رقابت ها نتایج خوبی بگیریم.»

بازیکن اسبق تیم ملی ایران تصریح کرد: «فارغ از نتیجه‌ای که به دست آمد، تیم ملی ما بعد از آن دودستگی ها و اختلافاتی که پیش آمد، بار دیگر متحد و همدل شد. خوشحالم که این اتفاق افتاد و کی روش توانست این رفاقت را ایجاد کند‌. بازیکنان هرچه در توان داشتند، گذاشتند و این خیلی ارزشمند است. این همدلی باعث شد تا آن اتفاقات و حواشی را فراموش کنیم و بچه‌ها به آینده و هدفی که دارند، فکر کنند. فکر می‌کنم کی روش فرصت کافی برای درست کردن سیستم دفاع تیمی ندارد اما می‌تواند با توجه به آمادگی روحی روانی و ذهنی که ایجاد می‌کند، نتایج خوبی در جام جهانی بگیرد.»

فراز فاطمی گفت: «در روزهای جام جهانی بدون شک بازیکنان تمام توانشان را می‌گذارند. آنها می‌دانند که در این میادین دیده می‌شوند. معتقدم می‌شود به دور بعد صعود کنیم و غیر ممکن نیست. اگر در روز بازی با آمریکا و ولز بچه ها خودشان باشند، می‌توانیم برنده شویم. حتی از انگلیس هم می توانیم امتیاز بگیریم. این نظر من است چون بازیکنانی داریم که سطح شان بالاست و چیزی از ولز و آمریکا کم ندارند. اکثر تیم ما لژیونر هستند که به پختگی رسیدند. نسل خیلی خوبی داریم که در سن خوبی هم هستند. مسئله مهمتر این است که بخاطر دیده شدن، با تمام وجود بازی می‌کنند.»

وی تاکید کرد: «شناختی که کی روش از تیم ملی ما و بازیکنان دارد، خیلی به ما کمک می‌کند. دوبار با تیم ملی ما جام جهانی را تجربه کرده است. این تجربه خودش کمک بزرگی به تیم ملی می‌کند. از لحاظ فنی و رفتاری شناخت کاملی دارد. باید از اسکوچیچ هم تشکر کنم که شرایط صعود به جام جهانی را فراهم کرد. در شرایط سختی تیم را گرفت و سریع ترین صعود را با نتایج درخشان رقم زد. اما دنیای حرفه‌ای است و مهم این است که تغییرات جواب مثبت داشته و امیدواریم تیم ملی در جام جهانی نتیجه بگیرد. حتی انگلیسی‌ها که همیشه پشتیبان سرمربی خودشان هستند، زمزمه تغییر «ساوت گیت» شنیده می‌شود و شاید دوماه مانده به جام جهانی بخواهد او را تغییر دهند. این شرایط فوتبال حرفه ای است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار