مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان:

محدودیت‌های سوختگیری در جایگاه‌های بنزین تا پایان مهر به حالت قبل برمی‌گردد

زنجان (پانا) – مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت اِعمال محدودیت در استفاده از کارت‌های آزاد بنزین در جایگاه‌ها و همچنین ارائه 30 لیتر بنزین در هر مرحله از سوختگیری برای خودروها جهت پیشگیری از قاچاق و انحراف بود که تا پایان مهر به حالت قبل برمی‌گردد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت‌های سوختگیری در جایگاه‌های بنزین تا پایان مهر به حالت قبل برمی‌گردد

حمید حبیبی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با اشاره به منفی شدن تراز تولید نسبت به مصرف بنزین در شهریور سال جاری ابراز کرد: این امر دلایل مختلفی داشت که از جمله آن اورهال کردن پالایشگاه‌های نفت و افزایش سفرهای تابستانی در پی پایان یافتن ویروس منحوس کرونا بود و کل کشور با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کرد.

وی با بیان اینکه دلیل بعدی، تغییرات منطقه‌ای و بین‌المللی بود که سبب افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کشورهای دیگر شد، اظهار کرد: هر لیتر بنزین 1500 و حتی بنزین آزاد 3 هزار تومانی در مرزها به بیش از 48 هزار تومان رسیده بود که سبب قاچاق و انحراف و متعاقب آن سبب خروج فرآورده‌های نفتی از کشور می‌شد.

حبیبی با بیان اینکه در این راستا در سطح کشور تصمیم بر این شد که اقداماتی انجام شود تا ضمن پیشگیری از قاچاق و انحراف، بنزین و گازوئیل به دست مصرف‌کننده واقعی برسد، خاطرنشان کرد: در این رابطه هیچ سهمیه‌ای از بنزین خودروها کم نشد اما 2 محدودیت ایجاد شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: محدودیت اول این بود که تعداد کارت‌های بنزین آزاد موجود در جایگاه‌ها کاهش داده شد و البته این موضوع در جایگاه‌های داخل شهرها کمتر بود اما چون زنجان در کریدور شمال‌غرب کشور قرار دارد، محدودیت کارت‌های بنزین آزاد در جایگاه‌های موجود در جاده‌ها بیشتر شد.

وی اظهار کرد: این اقدام به این دلیل بود که مردم از کارت‌های خود برای بنزین استفاده کنند و کارت بنزین آزاد، عاملی برای خروج سوخت از کشور نشود.

حبیبی با بیان اینکه محدویت دوم، امکان زدن بنرین به میزان 30 لیتر در هر بار بود، خاطرنشان کرد: قبلاً هر خودرو در هر مرحله می‌توانست 60 لیتر بنزین بزند اما این محدودیت باعث شد که خودورها از هر جایگاه 30 لیتر بنزین می‌توانستند بزنند و 30 لیتر بعدی یا از جایگاه بعدی باید زده می‌شد و یا چند ساعت بعد باید صورت می‌گرفت.

وی تصریح کرد: این اقدام نیز باعث شد که خودروهای گذری نتوانند سوخت مازاد بگیرند و هر 2 محدودیت تا پایان مهر به حالت قبل برمی‌گردد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: خوشبختانه اورهال پالایشگاه‌ها به سرانجام رسیده و از 10 مهر به مدار عملیاتی می‌آیند و تراز منفی نیز به سمت مثبت رفته و مشکلی از بابت تامین فرآورده‌های نفتی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: محدودیت 30 لیتر بنزین در تمام استان‌ها به جز تهران، کرمانشاه و ایلام اجرا می‌شد که عدم اجرای محدودیت در کرمانشاه و ایلام به دلیل عبور زائران اربعین حسینی از این استان‌ها بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار