شروع مدرسه و ماه مهر با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در کرمانشاه

کرمانشاه (پانا) - زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با عنوان زنگ مهر و مقاومت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان کرمانشاه نواخته شد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شروع مدرسه و ماه مهر با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در کرمانشاه

سلمان محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در آیین نمادین بازگشایی مدارس که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار و جمعی از مسئولین در مدرسه عصمتیه برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: مدارس استان با ۳۷۰ هزار دانش‌آموز و ۲۶ هزار معلم شاغل کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را شروع می‌کنند.

محمدی با بیان این‌که از سه ماه گذشته کار ساماندهی معلمین و کلاس‌های درس در استان شروع شده، افزود: امسال دانش‌آموزان استان در حدود چهار هزار مدرسه شامل ۱۵ هزار کلاس درس در استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه رویکرد امسال مجموعه تعلیم و تربیت استان را تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان بر مبنای سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رشد چندجانبه دانش‌آموزان با رویکرد مهارتی در مدارس استان دنبال خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید، امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا دانست و گفت: اگر امروز امنیت داریم، این امنیت به واسطه خون شهدا به دست آمده است.

وی تاکید کرد: امروز تنها راه برون رفت از مشکلات حوزه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... احیای فرهنگ دفاع مقدس است، بنابریان برای احیای این فرهنگ باید پیام شهدا را به نسل جدید برسانیم.

ادامه این مراسم با نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه عصمتیه شهر کرمانشاه همراه بود.

گفتنی است؛ از جلوه‌های ویژه این مراسم می‌توان به نواخته شدن آهنگ سرود سلام فرمانده و نیز حضور تعدادی از مسئولین پیشین آموزش و پرورش استان اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار