معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

سهم دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مشخص شود

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر ضرورت مشخص‌شدن سهم دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سهم دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مشخص شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی با حضور در هنرستان فنی شهید دکتر چمران شهر قزوین و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با شعار «مهری بانشاط با رویکرد اسلامی، تحول‌آفرین و دانش‌بنیان» گفت: سهم سایر دستگاه‌های اجرایی باید در کمک به پیشبرد مسائل و اهداف آموزش و پرورش مشخص شود که در این میان حمایت از هنرستان‌ها باید به‌طور ویژه‌تر در دستور کار قرار گیرد و از دستگاه‌ها و مسئولان می‌خواهیم نسبت به ارتقای وضعیت مدارس به ویژه هنرستان‌ها کوشا باشند.

وی با اشاره به موضوع آموزش و پرورش و جایگاه آن در تحول و پیشرفت جامعه افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نقش و تأثیر آموزش و پرورش بر ابعاد توسعه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را انکارناپذیر دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم اولویت‌بندی در بین نهادهای اجرایی داشته باشیم، پیگیری و دغدغه‌مندی برای پیشرفت و ارتقای آموزش و پرورش در صدر قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام لطیفی تصریح کرد: امروزه توسعه و رشد یکی از مهم‌ترین مباحثی است که توجه کشورهای در حال توسعه را به خود معطوف کرده است و اعتقاد داشتن به توان جوانان و میدان دادن به این قشر جهت خروج از تنگناها ضروری است.

وی ادامه داد: در دنیای امروز دانایی یکی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب می‌شود و آموزش و پرورش باید از نظامی پویا برخوردار باشد. معلمان در دو سال کرونا توانستند در شرایط متفاوت رسالت خود را حفظ کرده و به شایستگی پای کار بیایند که ما از همکاران خود قدردانی می‌کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تقدیر از استاندار قزوین بابت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در استان افزود: توجه مسئولان نسبت به مسائل آموزشی نشان از سیر، سلوک و روش مسئول انقلابی و مردمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار