مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ در آئین بازگشایی مدارس گفت:

سال تحصیلی جدید، سرآغاز رویش و طراوت در بوستان تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ با نواختن زنگ سال تحصیلی جدید، دوم مهر ۱۴۰۱ را آغاز سال تحصیلی جدید و شروعی جدید در مسیر متعالی تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۱۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سال تحصیلی جدید، سرآغاز رویش و طراوت در بوستان تعلیم و تربیت است

پروانه شادمانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، با حضور در مدرسه شهیده قزوینی گفت: با استمداد از ذات اقدس الهی و توکل بر اراده لایزال پروردگار مهربان که هر ناممکنی با اراده او هستی می یابد و هر واژه ای با نام مقدسش جان می گیرد به استقبال سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ می رویم. سال تحصیلی زمانه نو شدن و بهار علم و دانش در خزان پاییز هزار رنگ و تجلی اراده الهی در جانشینی انسان بر زمین است که با ترنم آیه های نورانی سوره علق( بخوان به نام پروردگارت که انسان را آفرید و با قلم به او تعلیم داد) با پیامبر خاتم سخن گفت. بی سبب نیست که سنگ بنای رسالت عالم گیر حضرت ختمی مرتبت، گل واژه های رحمانی خواندن، ربوبیت و تعلیم است واعجاز آخرین سفیر الهی ازجنس کتاب، واژه و تقدیس قلم و قرآن است و چه زیبا است در بهار دانش شاهد حضور شوق انگیز دانش آموزان عزیزمان در مدارس هستیم، مدارسی که مهد رویش های ناب انقلاب اسلامی هستند و مشتاقانه پذیرای دانش آموزان درکلاس های درس هستند تا فضای معنوی مدارس را با رایحه معطر وجود خود عطرآگین کنند و در پیشگاه معلمان و مربیان فهیم که معماران تمدن نوین ایران اسلامی هستند، پای ارادت بر کرسی تلمذ نهند و نغمه فتح ثریا بر لب جاری سازند.

وی بیان کرد: سال تحصیلی را که سرآغاز رویش و طراوت در بوستان تعلیم و تربیت است، به همه شما عزیزان، معلمان، مربیان و فرهنگیان فرهیخته تبریک و تهنیت عرض می کنم.

شادمانی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: آغاز سال تحصیلی مقارن با هفته بزرگداشت دفاع مقدس است. این هفته یادآور روزها و سال‌های حماسه و ایثارگری و فداکاری ملت بزرگ ایران در مسیر حراست از مرزهای عقیدتی و سرزمینی تحت زعامت امام راحل(ره) است. ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس، از خداوند منان می خواهیم که ما را رهرو راه پر افتخار شهیدان و عامل به رهنمود های مقام معظم رهبری قرار دهد. بی شک سرمایه عظیم ما در این مسیر خانواده های معظم شهدا، ایثارگران وآزادگان هستند. به فرموده مقام معظم رهبری، خانواده معظم شهدا، چشم و چراغ این ملت هستند.


رییس آموزش و پرورش منطقه ۱۳ ضمن آرزوی قبولی عزاداری های حضار در ماه های محرم و صفر اظهار کرد: طلیعه سال تحصیلی جدید با مناسبت های دهه سوم ماه صفر، رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص)و شهادت جانگداز سلاله های طاهر پیامبر خاتم، امام حسن مجتبی(ع) و امام علی ابن موسی الرضا(ع) همزمان است. اشاعه‌ اندیشه های بلند و سیره جاودان حضرات معصومین ( علیهم السلام)نمونه ناب جهاد تبیین و روشنگری ماموریت های دین مبین اسلام است.

وی عنوان کرد: سال تحصیلی جدید، نقطه عطفی برای پی ریزی نظام آموزشی مترقی و تحول گرا و عمل به نظام تربیت اسلامی معیار است. تحقق سند تحول بنیادین و مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مستلزم اهتمام و تلاش همه جانبه برای عملیاتی شدن هستند.

شادمانی در ادامه گفت: مرور تعالیم ارزشمند دوران آموزش غیر حضوری و بررسی تجارب ارزنده معلمان و مربیان عزیز دستاورد گران سنگی است که با مجاهدت صدها معلم توانمند، مربی فهیم و مدیران کوشا شکل گرفته که نباید به آسانی به ورطه فراموشی سپرده شود. در پهنه آموزشی کشور موقعیت هایی وجود دارد که با استفاده از آموزش مجازی می توان کابوس سهمگین جهل، بازماندگی از تحصیل و بی سوادی را به رویای شیرین دانایی و آگاهی تبدیل کنیم .از سوی دیگر آموزش مجازی ظرفیت این را دارد که به عنوان آموزش مکمل و جبرانی در خدمت اهداف تربیتی و آموزشی معلمان قرار گیرد.

شادمانی گفت: در سال تحصیلی جدید مهم ترین ماموریت مدارس در چارچوب سنجش موقعیت کنونی و الزامات اجرایی مفاد اسناد مبنایی و ظرفیت های اجرایی، جبران کاستی های آموزشی سال تحصیلی پیشین، تربیت تمام ساحتی، گسترش و توسعه ارتباطات اجتماعی و فرهنگی متربیان، آموزش موثر سلامت و بهداشت روان در ابعاد فردی و اجتماعی و ارتقاء وضعیت تحرک و قوای جسمانی دانش آموزان است.

در ادامه علیرضا نادعلی؛ سخنگو و عضو شورای شهر تهران؛ ضمن تبریک و تهنیت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و ضمن احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: من از شما دانش آموزان می خواهم طوری زندگی کنید و درس بخوانید که در آینده شما به عنوان مادران فرزندان این سرزمین، فرزندانی تربیت کنید که برای این پرچم جان فشانی کنند. برای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار افراد جانشان را از دست دادند. طوری زندگی و رشد کنید که نسلی که در آینده پرورش می یابد باید فراتر از احساس احترام به این پرچم، تا پای جان از آن حراست کنند.

همچنین آزیتا علمی؛ مدیریت دبیرستان دخترانه شهیده قزوینی منطقه ۱۳ شهر تهران گفت: همزمان شدن شروع سال تحصیلی با هفته شکوهمند دفاع مقدس تقارنی نیکو است که فضای آموزش و تعلیم و تربیت را به یاد و خاطره شهیدان متبرک ساخته و پاسداری از حرمت خون شهیدان را در سنگر علم و دانش یادآور عصاره های پاک انقلاب کند. وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رشادت ها و دلاوری های شهدای والا مقام، رزمندگان و ایثارگران، مراتب تهنیت و تبریک را به مناسبت این ایام غرور آفرین و آغاز سال تحصیلی جدید ابراز کرده و از خداوند منان توفیق روزافزون همراه با شکوفایی با سربلندی را خواستار شد.

در این مراسم با انجام برنامه هایی از جمله مراسم اهتزاز پرچم، نقالی، تواشیح و... ساعات خوشی برای دانش آموزان رقم خورد.

در ادامه این آئین، پس از تقدیر و تکریم از خانواده های معظم شهیدان، شهید احمدی روشن، شهیده معصومه قزوینی، و شهید حسین سپهر؛ زنگ مهر ، مقاومت و ایثار توسط مسئولین نواخته شد و با اهدا شاخه ی گل به دانش آموزان و دعای خیر، دانش آموزان به سمت کلاس درس مشایعت شدند.

دانش آموز خبرنگار؛ مهسا عزتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار