زنگ آغاز سال تحصیلی دبستان شهرک شهید چمران نواخته شد

دریادار خواجه‌امیری: مدرسه کانون تحول و ارتقای جامعه است

تهران (پانا) - با حضور دریادار خواجه امیری معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع زنگ آغاز سال تحصیلی دبستان شهید رحمانی شهرک شهید چمران تهران نواخته شد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
دریادار خواجه‌امیری: مدرسه کانون تحول و ارتقای جامعه است

‌به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر دریادار مهدی خواجه امیری در این مراسم که با حضور مدیر عامل بنیاد تعاون وزارت دفاع، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و وزارت دفاع و همچنین دانش آموزان و کادر آموزشی مدرسه شهرک شهید چمران برگزار شد طی سخنانی با درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری (‌مدظله العالی‌) و همچنین عرض تسلیت به مناسبت سالروز ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: شهدای این مرز و بوم برای رساندن انقلاب شکوهمند اسلامی به اوج خود، جان خویش را نثار کردند و برای ایران اسلامی امنیتی به ارمغان آوردند که در سایه ی این امنیت، فرزندان ملت، امروز می توانند کسب دانش کنند و به عنوان آینده سازان میهن اسلامی با آرمش و طیب خاطرقدم در راه علم گذارند.

وی با ابلاغ سلام وزیر دفاع به دانش آموزانی که ذخیره ها و سرمایه های ارزشمند این مرز و بوم هستند گفت: شما نونهالانان، آیندگان و بزرگان فردای ایران اسلامی هستید که پیشرفت کشوردر همه عرصه های اجتماعی، علمی، اقتصادی، صنعتی و ساختن فردای ایران در دستان شما است و شما امید میهن اسلامی هستید.

امیردریادار خواجه امیری با اشاره به اهمیت علم و دانش در پیشگاه الهی و شروع قرآن با واژه ی «اقراء» به پیغمبر اسلام گفت: علاوه بر تأکید علم و تفکر در قرآن کریم و آیات الهی، در روایات و احادیث پیامبر (ص) و ائمه اطهار(س) نیز که متصل به دانش و علم الهی و مخزن علم بودند، کسب علم و دانش مورد تأکید فراوان قرار گرفته و در جایی امام علی علیه السلام می فرمایند: «پاِنَّ العِلمَ حَیاهُ القُلوبِ وَ نورُ البصارِ مِنَ العَمی وَ قُوَّهُ البدانِ مِنَ الضَّعفِ؛» به راستی که دانش، مایه حیات دل‏ها، روشن کننده دیدگان کور و نیروبخش بدن‏های ناتوان است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با این مضمون که قدرت تنها به داشتن سلاح نیست گفت: کشور را باید قدرتمند کنید. قدرت فقط به سلاح نیست؛ مهم‌ترین ابزار قدرت و مهم‌ترین عنصر قدرت‌ساز، علم و شخصیّت ملّی است. شخصیّت افراد، ایستادگی، هویّت، هویّت انقلابی؛ این‌ها است که قدرت می‌سازد.‌

امیر دریادار خواجه امیری در پایان تأکید کرد: هیچ جامعه‌ای بدون داشتن انسان های با سواد، فرهیخته و پویا نمی‌تواند موفق عمل کند و بر این اساس مدرسه به نوعی کانون تحول و ارتقای آینده جامعه است .

گفتنی است در پایان این مراسم از امیرسرتیپ دوم مسعود باقری مدیر عامل بنیاد تعاون و همچنین امیرسرتیپ دوم ماهانی مدیر عامل موسسه خدمات رفاهی این سازمان، به سبب همکاری و بازسازی مدرسه شهید چمران، با اهداء تندیس و لوح، تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار