معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

گوشه‌ای از کلاس‌های درس به کتاب‌‌‌، پادکست‌‌ و فیلم‌های قصه‌گویی و داستانی مجهز می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تجهیز کلاس‌های درس به امکانات کتابخوانی و قصه‌گویی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
گوشه‌ای از کلاس‌های درس به کتاب‌‌‌، پادکست‌‌ و فیلم‌های قصه‌گویی و داستانی مجهز می‌شود

معصومه نجفی پازوکی در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «ما در زمینه قصه‌خوانی دو موضوع را به‌طور همزمان پیگیر هستیم؛ یکی اینکه کتاب درسی بچه‌ها در پایه اول ابتدایی، متون خواندنی کمتری در مقایسه با فعالیت‌های نوشتاری دارد. بنابراین بسته‌های طراحی آموزشی را آماده کرده‌ایم که هر دانش‌آموز در هفته دو کتاب داستان را با کمک معلم خود مرور کند. یعنی بچه‌ها پس از 40 هفته موفق به خواندن 80 کتاب داستان می‌شوند.»

وی افزود: «موضوع دوم این است که گوشه‌ای از کلاس درس دانش‌آموزان را به کتاب‌ها، پادکست‌ها و فیلم‌های قصه‌گویی و داستانی تجهیز کنیم. قطعا ایجاد چنین کتابخانه‌‌ای باعث علاقه‌مندی بچه‌ها به کتابخوانی می‌شود.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی کتابخوانی به فضای طراحی آموزشی معلم وارد شود اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: «من اخیرا در آیین بازگشایی مدارس نیز از والدین دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی خواستم که در طول روز با بچه‌های خود یک کتاب قصه بخوانند. این کتابخوانی روی تقویت تفکر، درک متن، تجزیه و تحلیل و سواد خواندن کودکان تاثیر مثبت می‌گذارد.»

نجفی پازوکی درباره ضرورت توجه به سند تحول بنیادین نیز گفت: «آنچه در زمینه اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی مدنظر ما قرار دارد، تربیت تما‌م‌ساحتی دانش‌آموزان است. به اعتقاد ما دوره ابتدایی دوره حفظیات نیست بلکه زمان کسب شایستگی‌های عمومی در شش ساحت تربیتی است. بنابراین سعی می‌کنیم برنامه‌هایی داشته باشیم که تمام ساحت‌های تربیتی را پوشش بدهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار