کلاس اولی ها در اردبیل راهی مدرسه شدند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، بیش از ۲۴ هزار دانش‌آموز اول ابتدایی در استان راهی کلاس‌های درس شدند .

کد مطلب: ۱۳۱۰۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کلاس اولی ها در اردبیل راهی مدرسه شدند

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در آئین جشن شکوفه‌ها که به صورت نمادین در دبستان حافظ اردبیل برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۶۰ هزار دانش‌آموز راهی مدارس خواهند شد تا در ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه و با کمک ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

وی گفت: بر اساس سند تحول آموزش و پرورش ما به دنبال تربیت دانش‌آموز متفکر و دانا هستیم که در این زمینه سعی ما بر این است تا به توسعه و تجهیز مدارس هوشمند و همراهی خانواده‌ها، در تحصیل و تربیت نسل آینده کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا افت تحصیلی، تربیتی و اخلاقی که بر اثر شیوع کرونا در نظام تعلیم و تربیت رخ داده در سال تحصیلی جدید که آموزش‌ها به صورت حضوری خواهد بود، تا حدودی رفع شده و ما بتوانیم از لحاظ کمی و کیفی تحول آموزشی و تربیتی را شاهد باشیم.

صفری تعریف نقشه راه برای ایجاد تحول در همه مجموعه‌های آموزشی را یادآور شد و گفت: بیشرین تاکید ما بر آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان در سنین پایه است که امروز با مشارکت ۲۴ هزار کلاس اولی سعی کردیم تا آغاز سال تحصیلی را یک روز زودتر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا در مقاطع مختلف از مهد و کودکستان گرفته تا پیش دبستانی، نوآموزان را تحت تعلیم و تربیت قرار داده تا با آمادگی بیشتر در کلاس اول ابتدایی حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از افتتاح ۲۸ پروژه آموزشی و تربیتی در استان در آستانه سال تحصیلی خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل ۱۳۳ کلاس درس، ۱۰ نمازخانه و ۶ سالن ورزشی است که در مناطق پرجمعیت دانش‌آموزی افتتاح و راه‌اندازی شده است.

دوم مهرماه زنگ شروع سال تحصیلی در مدارس استان اردبیل به صدا در می‌آید تا دانش‌آموزان فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود را به صورت حضوری آغاز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار