مدیر آموزش و پرورش کلات:

شتاب در مسیر تحول از موضوعات مهمی است که امسال به جد آن را دنبال خواهیم کرد

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات عنوان کرد شتاب در مسیر تحول از موضوعات مهمی است که امسال به جد دنبال خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شتاب در مسیر تحول از موضوعات مهمی است که امسال به جد آن را دنبال خواهیم کرد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کلات،همزمان با سراسر استان خراسان رضوی،آیین نواختن زنگ شکوفه ها با حضور علی صلاحی فرماندار و رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات،در آموزشگاه ۱۷ شهریور و آموزشگاه شهید حبیبی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان عزیز و تبریک بازگشایی مدارس تشریح کرد: امروز در سراسر شهرستان کلات دانش آموزان کلاس اولی در کلاس های درس حضور می یابند. خوشبختانه در مدارس سراسر شهرستان کلات نیروی انسانی تامین است و همکاران ما روز اول - درس اول را آغاز می‌کنند.

رمضان پروانه در جمع معلمان، دانش آموزان و اولیای حاضر در مراسم، ضمن تشریح شعار جدید سال تحصیلی، اخلاق مداری، حرکت جهادی، عدالت آموزشی و تربیت تمام ساحتی، بیان‌کرد: اخلاق مداری، یعنی همه برنامه‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت ذیل اخلاق مداری است. اگر اخلاق را رعایت کنیم و به آن عنایت داشته باشیم مسائل حل خواهد شد. به موقع آمدن بر سر کار، خوب درس دادن، پرهیز از غیبت و تهمت زدن، همراهی خوب اولیا با مدارس و... همه‌ برگرفته از اخلاق است.

وی ادامه داد: حرکت جهادی، یعنی هر‌ جایی احساس وظیفه کردیم، باید به کمک‌ هم بشتابیم، اگر فرزند ما در‌ مدرسه مشکلی پیدا کرد، فقط وظیفه معلم و اولیا نیست که برای حل آن‌ مشکل گام‌ بردارند، بلکه همه‌ کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت در حال فعالیت هستند، برای رفع مشکل به سمت او بشتابند.

پروانه در ادامه بیان کرد: عدالت آموزشی، یعنی توزیع عادلانه امکانات، توزیع عادلانه‌ نیرو و ... ،یعنی در دورترین نقطه شهرستان همان چیزی باید وجود داشته باشد که در مرکز شهر وجود دارد، هیچ فرقی بین دانش آموزان مناطق دوردست با دانش آموزان مدرسه ای در مرکز شهر وجود نداشته باشد، ما به سمت عدالت آموزشی پیش می‌رویم و یقین داریم همه این موضوعات به خوبی اتفاق می افتد.

مدیر آموزش و پرورش کلات ادامه داد: تربیت تمام ساحتی، یعنی دانش آموزان باید مسئولیت پذیر باشند، به درستی برای آینده تربیت شوند و ضمن توجه به جسم و روح آنها، به نحوی پرورش یابند که‌ از مدیران آینده نظام باشند، یعنی یک‌ معلم‌ در کلاس به همه ابعاد وجودی یک انسان توجه‌ داشته باشد.

رمضان پروانه گفت: شتاب در مسیر تحول از موضوعات مهمی است که امسال به جد آن را دنبال خواهیم کرد. امروز که اولین روز ورود شما نوگلان شهرستان به مدرسه است، گام ها را باید محکم بردارید.

وی در ادامه افزود: یکی‌ از شرکای تعلیم و تربیت که در تربیت و رشد دانش آموزان تاثیرگذارند، اولیای عزیز هستند که امیدواریم با حضور پررنگ در محیط مدرسه و پشتیبانی ها از فرزندان خود و آموزشگاه، کارهای خوبی را انجام دهیم و اتفاقات خوبی رقم بخورد و دانش آموزان تمام ساحتی رشد یابند و تربیت شوند.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: همکاران ما نیز بسترهای درست تربیتی را برای بچه ها فراهم‌ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار