رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

تحقق ماموریت‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مستلزم مشارکت همه بخش‌های دولتی و غیردولتی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تحقق ماموریت‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را مستلزم مشارکت و همکاری تمامی بخش‌های دولتی و غیر دولتی دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۰۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تحقق ماموریت‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مستلزم مشارکت همه بخش‌های دولتی و غیردولتی است

مجتبی همتی‌فر در حاشیه آیین «جشن غنچه‌ها» که امروز در دبستان صاحب‌الزمان(ع) شهر تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه جشن غنچه ها پس از ۲ سال وقفه به علت شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در سال جاری به صورت کاملا حضوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: بهترین سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت و آموزش است و سودمندترین سرمایه‌گذاری در تربیت هم مربوط به دوره کودکی خواهد بود.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی بر آن شده که توجه و تاکید بیشتری بر دوره کودکی و تربیت کودک داشته باشد، لذا تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گویای آغاز این عزم است.

همتی‌فر با اشاره به چرخش‌هایی که توسط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک باید صورت بگیرد، اظهار کرد: از این سازمان که ماموریتی ملی دارد، انتظار می‌رود چرخش‌هایی را در زیست بوم کودکی کشور شامل: چرخش از رویکرد صرفا مراقبتی به تربیتی؛ چرخش از تمرکز محدود شدن به آموزش رسمی و دوره پیش دبستانی به ساماندهی و ارتقای همه عناصر زیست بوم کودکی؛ چرخش از تربیت برون از خانه و خانواده به تربیت در خانه و خانواده و کودکستان به عنوان مکمل آن؛ به وجود بیاورد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: تحقق این اهداف و ماموریت‌ها، عزمی ملی را می‌طلبد و همراهی دستگاه های مختلف ذی‌ربط را اقتضا می‌کند. همراهی بخش غیردولتی را در وجوه مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری تا طراحی و تولید محتوا و محصولات تربیتی و... را نیاز دارد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با تحقق این ماموریت ها، جهشی بلند در عرصه تعلیم و تربیت کودک رقم بزنیم که در این صورت قطعا نتیجه و بهره آن به نظام آموزش رسمی و عمومی و در امتداد آن به کشور خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار