مجتبی همتی‌فر در جریان دیدار یوسف نوری با وزیر فرهنگ سوریه مطرح کرد؛

پیشنهاد اجماع مشترک برای حمایت از کودکان در شرق و غرب فارغ از رنگ چشم‌ و ملیت آنها

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک پیشنهاد کرد اجماع مشترکی برای حمایت از کودکان در شرق و غرب به دور از رنگ چشم‌های این کودکان و ملیت آنها شکل بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد اجماع مشترک برای حمایت از کودکان در شرق و غرب فارغ از رنگ چشم‌ و ملیت آنها

مجتبی همتی‌فر در جریان دیدار یوسف نوری با وزیر فرهنگ سوریه با موضوع همکاری‌های مشترک آموزشی و فرهنگی دو کشور اظهار کرد: کودکان در هفت سال اول معصوم هستند، تفاوتی نمی‌کند در کدام کشور باشند،؛ خواه ایرانی، سوری، یمنی، اوکراینی و یا افعانستانی باشند. جمهوری اسلامی ایران در پاسداشت دوره اوان کودکی، سازمان ملی تعلیم و تربیت را تاسیس کرد و ماموریت اصلی این سازمان غنابخشی به اکو سیستم کودکی و توانمندسازی پدران و مادران است.

وی افزود: به عنوان زمینه همکاری پیشنهاد می‌کنم اجماع مشترکی برای حمایت از کودکان در شرق و غرب به دور از رنگ چشم‌های این کودکان و ملیت آنها شکل بگیرد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: هفته دوم مهرماه که هفته کودک در ایران است و روز جهانی کودک در آن قرار دارد، فرصتی خوب برای اجماع این موضوع در نهادهای بین المللی است. کودکان جنگ باید در اولویت باشند هرچند همیشه جنگ و خشونت فیزیکی نیست. باید مراقب هجمه‌های خشونت‌آمیز از طریق فضای مجازی هم بود.

همتی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌هایی که وجود دارد صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی است، گفت: برای ایجاد فضایی سالم و مفید، تجربیات جدیدی را به لحاظ فنی، نرم‌افزاری و فنی داریم که می‌تواند جزو زمینه‌های تعامل قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار