فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

هفته دفاع مقدس، فرصتی برای تبیین حماسه ملت ایران است

۲۰۳۵ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در زنجان اجرا می‌شود

زنجان (پانا) - فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای جهاد تبیین و بیان حماسه ملت ایران در مقابله با استکبار جهانی بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هفته دفاع مقدس، فرصتی برای تبیین حماسه ملت ایران است

سردار جهانبخش کرمی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، روزهایی مانند 22 بهمن، روزهای شیرینی بود و مردم جشن می‌گرفتند اما روزهای دفاع مقدس، روزهای تلخی بود که با تهاجم ارتش بعث صدام و پشتیبانی ابرقدرت‌های علیه نظام نوپای مقدس جمهوری اسلامی در 31 شهریور 1359 آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند دوران دفاع مقدس، روزهای تلخی بود اما ملت ایران 8 سال در مقابل همه جبهه استکبار ایستادند و مقاومت کردند و دستاورد بزرگی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی داشتیم و به همین دلیل این هفته برای گرامیداشت یادو خاطره شهدا و حماسه ملت شریف ایران به نام هفته دفاع مقدس، نامگذاری و انتخاب شده است تا حماسه ملت ایران را تبریک بگوییم.

سردار کرمی با بیان اینکه طبل جنگ تحمیلی در یک روز نواخته نشد بلکه 5 هزار و 122 نفر تا قبل از آغاز جنگ در 31 شهریور، شهید، مجروح و اسیر داشتیم، ابراز کرد: تجاوزات، تحرکات و درگیری‌های مرزی و هوایی، زمینه را کاملا برای جنگ تمام‌عیار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده کرده بود و بحث اختلافات مرزی نبود بلکه جنگی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: 4478 مورد تحرکات و درگیری‌های مرزی و تجاوزات تا شروع جنگ، اجرا کرده و زمینه را کاملا برای وقوع جنگ فراهم کرده بودند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) هشدارهای لازم را به ضد انقلاب و دشمنان و حتی به صدام داده بودند، گفت: امام راحل به ارتش، سپاه و نیروهای مسلح نیز دستور داده بودند که با ضد انقلاب و دشمنان مقابله کنند و همچنین با هشدارهای لازم، ملت ایران را آماده‌باش برای مقابله با فتنه دشمنان کرده بودند.

سردار کرمی با بیان اینکه برآورد صدام و صدامیان، پیروزی قاطع و بدون تردید علیه انقلاب اسلامی در کمترین زمان بود، ابراز کرد: روزهای سختی بود اما ملتی که یکی از ابرقدرت‌های جنایتکار را از کشور خارج کرده بود و رهبر عظیم‌الشانی داشت که غیر از خدا از هیچ کس نمی‌ترسید، فراخوان بسیج مردمی داده بود و مردمی که در صحنه بودند و پیوند مستحکمی با امام(ره) داشتند، وارد صحنه نبرد شدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اظهار کرد: صحنه‌های دفاع مقدس از اعزام رزمندگان، حضور داوطلبانه و بابصیرت رزمندگان در جبهه‌ها و حرکت‌های مختلف مردمی را آنطور که باید نتوانسته‌ایم به نسل جوان منتقل کنیم که نمونه‌ای از آن همدلی و کمک‌ها و روحیه‌ها را در دوران شیوع ویروس کرونا دیدیم.

وی گفت: در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی به برکت خون مطهر شهدا و ایستادگی ملت ایران و هدایت و رهبری رهبر معظم انقلاب امروز در اوج عزت، اقتدار و قدرت در دنیا می‌درخشد، فرصتی است تا از شهدا و حماسه ملت ایران در دوران دفاع مقدس یاد کنیم و آن حماسه‌ها را طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهادگونه تبیین کنیم.

سردار کرمی با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مجموع 2035 برنامه ثبت‌شده داریم که در بیش از 35 عنوان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها کاملاً مردمی بوده و توسط پایگاه‌های مقاومت، کانون‌های مقاومت، نواحی مقاومت و حوزه‌های مقاومت، برنامه‌ریزی شده و در نقاط مختلف استان اجرا خواهند شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) با اشاره به برخی از اهم برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در زنجان گفت: رژه باشکوه نیروهای مسلح جهت نمایش اقتدار این نیروها، همایش بزرگ پیشکسوتان و طلایه‌داران دفاع مقدس در محضر مقام معظم رهبری که در استان‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانس خواهد بود، رونمایی از کتاب‌های چاپ‌شده با عنوان دفاع مقدس که 45 کتاب توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان و دبیرخانه کنگره شهدای استان چاپ شده و رونمایی خواهد شد، تجلیل از نویسندگان این کتاب‌ها، برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی بسیج، برگزاری صبحگاه مشترک، سخنرانی در نمازهای جمعه، مساجد و مدارس، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و رزمی، شب شعر و خاطره، تجلیل از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تولید محتوا در فضای مجازی، رزمایش کمک مومنانه که همچنان ادامه دارد و افتتاح 11 پروژه مختلف از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: برپایی ایستگاه صلواتی، اجرای گروه‌های سرود بسیج دانش‌آموزی، حلقه صالحین، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا با عنوان آبروی محله و برنامه‌های قرآنی و عزاداری و فضاسازی فرهنگی نیز بخش دیگری از برنامه‌ها است.

25 هزار جلد کتاب در 84 عنوان با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسیده است

رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز با اشاره به عناوین روزشما هفته دفاع مقدس گفت: همایش تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس در روز چهارشنبه 6 مهر برگزار می‌شود و رونمایی از کتاب‌هایی که در یک سال گذشته تالیف و به چاپ رسیده را نیز در این روز خواهیم داشت.

عبداله جعفری اظهار کرد: امسال و سال گذشته در مجموع 25 هزار جلد کتاب با 84 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس بومی استان، تالیف و چاپ شده است.

وی با بیان اینکه این کتاب‌ها نیازمند حمایت اهالی رسانه است، ابراز کرد: از اهالی قلم انتظار می‌رود که در معرفی نویسندگان کتاب‌ها اهتمام داشته باشند.

رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه این کتاب‌ها اسناد دفاع مقدس استان زنجان هستند، گفت: هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی برای معرفی کتاب‌ها و برگزاری میزگرد با حضور نویسندگان در رسانه‌ها است تا به عنوان الگوی برتر نویسندگی معرفی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار