زمینه بازگشایی تدریجی مدارس فراهم است

زنجان (پانا) - مراسم متمرکز بازگشایی آغاز سال تحصیلی جدید با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ، استاندار زنجان ، نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولین استانی در محل آموزشگاه زنده یاد روغنی زنجانی ناحیه ۲ زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
زمینه بازگشایی تدریجی مدارس فراهم است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، فتح الله حقیقی؛ استاندار زنجان، روز شنبه در مراسم بازگشایی مدارس گفت: هم اکنون دانش آموزان روستایی و مناطق با کمتر از ۱۰۰ نفر جمعیت بازگشایی شده و آموزش های آنها به صورت حضوری انجام می‌شود و مابقی مدارس نیز به صورت تدریجی بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۷ سال در استان آغاز شده است اظهار داشت: ظرف ۱۰ روز آینده همه جمعیت هدف تحت پوشش قرار می‌گیرند.

حقیقی با اشاره به فعالیت ستادی برای حل مشکلات احتمالی فعالیت حضوری مدارس از سه ماه گذشته تاکنون، تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق اولیای دانش آموزان و مرتبطین با آنها از جمله فرهنگیان واکسینه شده‌اند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

استاندار زنجان تاکید کرد: همه فرهنگیان استان اگر دُز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند تعللی در این امر نداشته باشند، واکسن برای دز دوم به میزان نیاز موجود است و حتی اگر روزی ۴۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شود با توجه به وجود زیرساختهای لازم صفی برای این امر ایجاد نمی‌شود.

وی با بیا اینکه دانش آموزان و معلمان همچون دیگر اقشار مردم ۱۹ ماه است که درگیر کرونا هستند که در این مدت بسیاری از فرصت های از آنها گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باید باتعامل و صبر و تحمل زیاد قدر بودن در کنار هم را بدانند و از فرصتها بهترین استفاده را داشته باشند.

حقیقی ارتقای رتبه دانش آموزان استان از ۲۶ به ۱۹ و کسب سه رتبه برتر تک رقمی در آزمون سراسری را نشان دهنده تلاش و پشتکار دانش آموزان در شرایط سخت روزهای گذشته دانست و افزود: تمام آفریده های خداوند در سایه تلاش و پشتکار دست یافتنی است.

استاندار زنجان همچنین با گرامیداشت یاد شهدا و هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی علیه ایران جنگی بین المللی محسوب می‌شد چراکه در یک طرف میدان صدام با ریاست استبداد و استکبار و نوکران حلقه به گوش آنها قرار داشت و طرف دیگر آن ایران بود که با اتکا به توان و غیرت جوانان این مرز و بوم هشت سال دفاع کرد تا کشورمان آسیبی نبیند.

حقیقی، توکل بر خدا و فرماندهی امام راحل، وحدت عملی همراه با شجاعت و ایثار رزمندگان اسلام را از عوامل اصلی پیروزی ایران در جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: امروز نیز این ویژگی ها موجب شده تا راه حماسه سازان آن دوره با صلابت پش برود.

وی حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس و شهدا را حقیقت همیشه زنده تاریخ عنوان و تاکید کرد: یاد شهدا باید همواره زنده بماند و راه آنها برای توسعه و صلابت کشور به صورت عملی ادامه داشته باشد.

بیش از ۲۱۱ هزار دانش آموز زنجانی روز شنبه در مقاطع مختلف، سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار