مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

موفقیت و تحقق اهداف آموزش و پرورش در گرو اجرای سند تحول بنیادین است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، تحقق اهداف آموزش و پرورش را در گرو اجرای کامل سند بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت این مهم جز با مشارکت همه‌جانبه و موثر شرکای آن میسر نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت و تحقق اهداف آموزش و پرورش در گرو اجرای سند تحول بنیادین است

سلمان محمدی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کنگاور که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش همواره در نگاه مسؤولین کشور از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار بوده است و اگر ما بخواهیم دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم شرط تحقق آن در گرو اجرای کامل سند بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اجرا و تحقق این سند جز با مشارکت همه جانبه و موثر شرکای آموزش و پرورش امکان‌پذیر نخواهد بود، افزود: شورای آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه ساز و انجمن اولیا و مربیان مهمترین شرکای آموزش و پرورش هستند که نقش کلیدی در تحقق و یا عدم دستیابی به اهداف ترسیم شده در این سند عهده‌‎‌دار هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش از فرماندار، امام جمعه به عنوان پدر معنوی جامعه و مسؤولین تاثیر‌گذار تشکیل شده که هرچه این شورا قوی‌تر باشد موجبات تقویت آموزش و پرورش را فراهم خواهد کرد، ضمن این‌که سخاوت و همراهی خیرین مدرسه‌ساز نیز موجب شده شرایط و فضای بهتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ایجاد شود.

محمدی از انجمن اولیا و مربیان برای دانش‌آموز به مثابه دو بال یک پرنده یاد کرد و گفت: همانطور که یک پرنده برای پرواز و پرکشیدن به دو بال خود نیاز دارد، دانش‌آموزان هم برای رشد و کسب قله افتخار نیازمند همکاری و هماهنگی اولیا و مربیان هستند.

وی در ادامه یکی از وظایف آموزش و پرورش را انتقال ارزش‌ها و فرهنگ ناب اسلامی به نسل جوان برشمرد و گفت: همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید، هفته پایانی صفر و هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا ابعاد مختلف فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید که این رویدادها را لمس نکرده‌اند تبیین شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین از کاهش مدارس کانکسی این شهرستان از ۱۳ مورد به ۵ مورد خبر داد و یادآور شد: این اداره کل آمادگی دارد به شرط اختصاص زمین دارای سند و وجود حداقل ده دانش‌آموز ساخت مدارس مورد نیاز را طی ماه آینده آغاز کند.

گفتنی است؛ لزوم ورود آموزش و پرورش به بحث مولد‌سازی و ایجاد درآمد پایدار و اختصاص حداقل ۴ درصد از بودجه شهرستان به حوزه آموزش و پرورش جهت تعمیر و تجهیز مدارس از جمله تاکیدات مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این نشست بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار