مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌ شمالی:

جذب 1318 معلم در سال تحصیلی جدید

بجنورد (پانا) - مدیر‌کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی گفت مشکل کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید با برگزاری کمیته‌های مختلف از طریق جذب ١٣١٨ نیروی انسانی‌ مدیریت شد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
جذب 1318 معلم در سال تحصیلی جدید

ابوالقاسم اکبری در این نشست با تاکید بر نقش پررنگ آموزش وپرورش در رشد و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هر کشور ، اظهار کرد: آموزش وپرورش برجسته ترین سرمایه گذار در کشور است و اگر بخواهیم آینده هر کشور را حدس بزنیم باید به آموزش وپرورش آن کشور بنگریم.

وی با اشاره به اینکه در نهاد آموزش وپرورش مجموعه عظیمی برای آماده سازی مدارس، با 6 کارگروه آغاز به کار کرده،افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد 184 هزار دانش آموز در سامانه سیدا در استان ثبت نام کرده و حدود 96 درصد ثبت کتاب های درسی نیز انجام گرفته است.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی در خصوص کمبود نیروی انسانی گفت: با برنامه ریزی های خوبی که با برگزاری کمیته های مختلف و مصوبه های هیئت دولت انجام گرفته، در سال تحصیلی جدید تعداد 1318 نیروی انسانی جدید اعم از جذب نیروهای نهضت سواد آموزی، سرباز طلبه، جذب نیرو از طریق ماده 28 ، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و همکاران بازنشسته که تقاضای استمرار داشتند، بکارگیری خواهند شد.

اکبری در خصوص ساخت وساز مدارس و حمایت اداره کل نوسازی مدارس، افزود: تعداد 58 پروژه با 223 کلاس درس آماده بهره برداری است که طی مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، مبلغ 450 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های نیمه تمام و 600 میلیارد تومان جهت حذف مدارس دو نوبته تخصیص یافت که قابل ذکر است در استان تعداد 194 مدرسه دو نوبته داریم که با حمایت خیرین عزیز مدرسه ساز و مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان، تلاش می شود تا این مشکل برطرف شود.

اکبری به موضوع سرویس مدارس و لباس فرم دانش آموزان اشاره کرد و گفت: با حضور مسئولین امر و نمایندگان مرتبط در خصوص سرویس و لباس فرم مدارس از تولیدی ها و شرکت‌های حمل و نقل مجاز، جلساتی برگزار شده و برنامه ریزی های دقیق انجام گرفته که با افزایش درصدهای محاسبه شده در هر شهرستان، آغاز به کار کنند.

این مقام مسئول در ادامه به موضوع بهره برداری زمین های چمن مصنوعی پرداخت و گفت: تعداد 44 زمین چمن مصنوعی در مدارس در نظر گرفته شده است که 8 زمین آماده بهره برداری و 22 زمین نیز زیر سازی های آن انجام گرفته است و در طی سال به مرور تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در پایان به فعالیت 1500 آموزگار در مقطع ابتدایی و 1200 دبیر در مقطع متوسطه اول و دوم در طرح تابستانه اشاره کرد و گفت امیدواریم در سال تحصیلی جدید، مهر حسینی و مهر ماندگار را ثبت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار