صادق ستاری‌فرد در آیین افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام شهدای دانش‌آموز:

تحصیل، تهذیب و ورزش دانش‌آموزان، دغدغه آموزش و پرورش است

هیجانی که در ورزش دانش‌آموزی شکل گرفته است به نشاط اجتماعی کشور کمک می‌کند /آینده ورزش کشور به حالِ امروز ورزش دانش‌آموزیِ ما بستگی دارد

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، آینده ورزش کشور را بسته به حالِ امروز ورزش دانش‌آموزی دانست و بر ضرورت توجه جدی به این حوزه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل، تهذیب و ورزش دانش‌آموزان، دغدغه آموزش و پرورش است

صادق ستاری‌فرد در آیین افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام شهدای دانش‌آموز یادبود "شهید حاج قاسم سلیمانی" اظهار کرد: خدارا شاکریم توفیق داد در واپسین روزهای تابستان میزبان مسابقات فوتسال دانش‌آموزان بسیجی کشور باشیم. در طول تابستان و از اوایل تیرماه تا اواخر شهریوماه شاهد حضور پررنگ دانش‌آموزان در مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دانش‌آموزی کشور بودیم. مسابقاتی که با همت فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی در ۷ استان کشور و در ۱۵ رشته برای دختران و پسران برگزار شد. این مسابقات باعث ایجاد شور و نشاط در حوزه تعلیم و تربیت با رویکرد تربیتی و ورزشی شد که خداراشکر مزین به نام شهدا نیز بود؛ از جمله نام شهید بزرگوارمان حاج قاسم سلیمانی که باعث خیر و برکت برای همه ما بود.

وی افزود: مسابقات برگزار شده برای کشف استعدادها و هدایت آنها برای حضور در مسابقات در سطوح بالاتر و تیم‌های ملی و رده‌های بالاتر بود. انشاءلله تلاش می‌کنیم با حمایت وزیر محترم آموزش و پرورش و با حمایت مجموعه عوامل موثر در طول سال تحصیلی مسابقات درون مدارس، منطقه و استانی را در رشته‌های ورزشی آموزشی و در‌ رشته‌هایی که کانون‌های آموزش و پرورش دنبال می‌کنند برگزار کنیم تا در رشته‌هایی که پرمدال قلمداد می‌شوند، با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی مدون و مستمر شاهد شکوفایی استعدادها باشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: محیط ورزشی یک محیط تربیتی و یادگیری است. مبتنی بر منویات و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) که فرمودند از جوانان تحصیل، تهذیب و ورزش را انتظار داریم، وزارت آموزش و پرورش خود را مکلف می‌داند برای تحقق این سه مهم برنامه‌ریزی داشته باشد. بر اساس سند تحول نیز تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموز باید محقق شود و ساحت تربیت زیستی و بدنی به عنوان یکی از ساحت‌های شش‌گانه مدنظر است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تاکید روی مقوله اخلاق، برای بسط و گسترش مسابقات ورزشی در سطوح گسترده تلاش خواهیم کرد تا به تحقق سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان نایل شویم و زمینه بروز و کشف استعدادها را برای ساخت آینده ورزش کشور تضمین کنیم. آینده ورزش کشور به حالِ امروز ورزش دانش‌آموزیِ ما بستگی دارد. این هیجان که در ورزش دانش‌آموزی شکل گرفته است به نشاط اجتماعی کشور کمک می کند. این مسابقات با همکاری بسیج دانش‌آموزی و بسیج ورزشکاران، موضوعات و مقوله‌های معنویت و برنامه‌های تربیتی و فرهنگی را دنبال می‌کند و می‌تواند ارزش افزوده فرهنگی و تربیتی را خلق کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار