مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

مسابقات جام شهدای دانش‌آموز، نمادی از تلاش‌های وزارت آموزش‌ و‌ پرورش برای حرکت به سمت تعلیم و تربیت سالم است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، درمراسم آغاز چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام شهدای دانش‌آموزی، یادواره‌ شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن اشاره به اهمیت ورزش به عنوان عامل اصلی سلامتی، این دوره از مسابقات را نمادی از تلاش‌های وزارت آموزش‌ و‌ پرورش برای حرکت به سمت تعلیم و تربیت سالم دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۰۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات جام شهدای دانش‌آموز، نمادی از تلاش‌های وزارت آموزش‌ و‌ پرورش برای حرکت به سمت تعلیم و تربیت سالم است

مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم شروع چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام شهدای دانش‌آموز، یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرری، با اشاره به جزئیات این دوره، بیان کرد: محوریت اصلی این دوره، ورزش و فوتسال است، اما با درایت و تدبیری که همکاران ما در این عرصه داشتند و با تقارنی که با ایام بازگشایی مدارس، آغاز هفته دفاع مقدس و ایام پایانی ماه صَفَر داشت، نویدبخش یک دوره مسابقات با رویکرد تربیتی است.

وی در ادامه گفت: در آموزش و پرورش، رسالت ما تربیت و آموزش است و چه رسالتی بالاتر از تربیت و تعلیم در حوزه سلامت بدنی دانش‌آموزان؛ این دوره از مسابقات نمادی از تلاش‌های وزارت آموزش‌ و‌ پرورش برای حرکت به سمت تربیت و تعلیم سالم است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاقه به حوزه‌های آموزشی و تربیتی یک موضوع بسیار مهم برای وزارت آموزش و پرورش است و این مسابقات الگویی برای ورود آموزش و پرورش به امر ورزش و حرکت به سمت سلامتی و تندرستی برای دانش‌آموزان است.

بهرامی افزود: ویروس کرونا به ما ثابت کرد که اگر سلامتی نباشد هیچ کدام از عرصه‌های آموزشی و تربیتی ما برقرار نخواهد بود، البته ضربه‌ای که به سلامتی وارد شد باعث این اتفاقات ناگوار در حوزه تندرستی شد و ما را از حضور در اجتماع محروم کرد؛ لازم است تا سلامتی را به عنوان رکن اصلی جامعه حفظ کرده و برای حفظ این رکن بهترین راه تشویق دانش‌آموزان به ورزش است زیرا امر به ورزش، امر به معروف است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در این دوره، میزبان ۳۲ تیم از سی و دو نقطه کشور هستیم و تیم‌ها در قالب بازی‌های گروهی به رقابت می‌پردازند؛ در روز جمعه مصادف با اول مهرماه مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد و قهرمان این دوره از مسابقات انتخاب خواهد شد و تیم اول به عنوان نماینده دیگر تیم‌ها به مسابقات جام جهانی کوچک اعزام می‌شود.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار