رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

افزایش قابل‌ توجه مخازن آب اضطراری در پایتخت

بیش از سه هزار نفر از آتش‌نشانان فاقد مسکن هستند و منازل مسکونی بسیاری از آن‌ها در قسمت‌های حاشیه تهران و بعضا خارج از شهر تهران است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری گفت که مخازن آب اضطراری در تهران افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۰۹۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش قابل‌ توجه مخازن آب اضطراری در پایتخت

مهدی پیرهادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به این‌که موضوعات سازمان آتش‌نشانی دو بُعد دارد که یکی بحث درون‌سازمانی و دیگری بحث برون‌سازمانی است گفت:‌ «درباره سازمان آتش‌نشانی تاکنون ده‌ها جلسه در کمیسیون خدمات شهری برگزار شده و به بُعد تجهیزات آتش‌نشانی توجه ویژه‌ای شده است. سال گذشته در جریان تصویب بودجه اعتبار 100 میلیاردی در روزهای آخر به سازمان آتش‌نشانی اضافه شد و در بخش تجهیزات آتش‌نشانی یکی از بهترین کشورهای خاورمیانه و جزو کشورهای پیشرفته در حوزه تجهیزات آتش‌نشانی هستیم و تقریباً می‌شود گفت در این حوزه ضعفی وجود ندارد.»

وی ادامه داد:‌ «در حوزه آموزش نیروهای مجموعه عملیاتی سازمان آتش‌نشانی نیز به‌طور پیوسته نیروها در حال آموزش هستند. در سال گذشته بحث شیرهای هیدرانت را به‌شدت پیگیری کردیم زیرا یکی از موضوعاتی که آتش‌نشانان در مواقع بحران با آن روبه‌رو هستند تأمین آب برای خاموش کردن حریق است و شیرهای هیدرانت بسیار کمک می‌کند که مجموعه آتش‌نشانی بتواند آب موردنیاز را تأمین کنند. پیگیر هستیم که در کمترین زمان ممکن شیرهای هیدرانت را در شهر تهران به عدد قابل‌ توجه و مناسب خود برسانیم و سعی می‌کنیم حداقل هزار شیر هیدرانت را در اسرع وقت به این مجموعه اضافه کنیم.»

وی ادامه داد:‌ «امسال تعداد مخازن آب اضطراری در سطح شهر تهران به‌شدت افزایش خواهد یافت. در یک سال گذشته این موضوع به‌طور جدی پیگیری شده است و با مجموعه آب و فاضلاب پیگیری‌های لازم صورت گرفته و تلاش می‌کنیم به تعداد هر آنچه تاکنون مخازن آب اضطراری در تهران نصب‌ شده تا پایان سال آینده به اندازه همین تعداد و کمی بیشتر نصب شود. یعنی تولید، نصب، جانمایی و اقدام یکی از موضوعاتی است که زمان زیادی برای آن صرف کرده و چندی پیش نیز از کارخانه تولید این مجموعه که در زرندیه بود بازدید کردیم این موضوع یکی از اقدامات مهم در حوزه پیشگیری است و در مواقع بحران بسیار کمک می‌کند.»

پیرهادی با بیان اینکه مخازن آب اضطراری دو ویژگی دارد، گفت: «اول این‌که در مواقع بحران اگر مجموعه شبکه آب تهران دچار مشکل شود بعد از تکمیل شدن تا سه روز مردم می‌توانند از آب آشامیدنی استاندارد و سالم استفاده کنند و دوم آن‌که در برخی موارد و حریق‌های گسترده آتش‌نشان‌ها می‌توانند به این مخازن مراجعه کنند و در مواقع بحران از آن‌ها بهره بگیرند. در آسیا جزو چند کشور اول در حوزه مخازن آب اضطراری هستیم. اولین کشور که این اقدام پیشگیرانه را استفاده کرده ژاپن است و ایران دومین کشور است که در این حوزه از مخازن آب اضطراری با این استانداردها استفاده می‌کند. این تکنولوژی است که ژاپن به‌دلیل زلزله‌های زیادی که در آنجا رخ می‌دهد استفاده می‌کند.»

به گفته پیرهادی، درباره مسائل داخلی سازمان آتش‌نشانی یکی از چالش‌ها حقوق پایین این افراد نسبت به سایر کارکنان شهرداری است و بیش از سه هزار نفر از آتش‌نشانان فاقد مسکن هستند و منازل مسکونی بسیاری از آنها در قسمت‌های حاشیه تهران و بعضا خارج از شهر تهران است. در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم برای بعضی افراد تسهیلاتی قائل شویم که بتوانند با خیال راحت‌تری به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار