معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا:

تهران دارای ظرفیت نگهداری معتاد متجاهر است؛ منتظر جمع‌آوری هستیم

تهران (پانا) - معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره ظرفیت‌های خالی شهرداری تهران برای نگهداری معتادان متجاهر توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تهران دارای ظرفیت نگهداری معتاد متجاهر است؛ منتظر جمع‌آوری هستیم

محمدامین توکلی‌زاده در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه شهرداری تهران مسئولیت نگهداری 5 هزار معتاد متجاهر را بر عهده گرفته بود، گفت: «برای ایجاد این ظرفیت چند راهکار را دنبال کردیم. نخست آن‌که مرکزی برای نگهداری این معتادان متجاهر ساخته شود که ساخت مرکز زمان‌بر بود و در کوتاه‌مدت امکان تحقق آن وجود نداشت. فوریت کاهش آسیب در تهران ما را مجبور می‌کرد، راه‌های دیگر را هم طی کنیم و اولین راه را ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد داد تا به‌صورت مشارکتی به شهرداری تهران کمک کند و ظرفیت یکی از مراکز آنها تا دو هزار نفر افزایش پیدا کند و قرارداد فی مابین منعقد شود که مورد استفبال مدیریت شهری هم قرار گرفت.»

وی ادامه داد: «پیش‌بینی شد، دو هزار نفر به ظرفیت مرکز اخوان مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه شود و تبادل کارهای حقوقی آن هم انجام شد اما به دلیل تقسیم کاری که در مأموریت‌های جمع‌آوری با استان صورت گرفت، اعلام شد فعلا این کار انجام نشود؛ البته اکنون این کار در حال انجام است و با مجموعه اخوان همکاری‌های لازم انجام می‌شود تا ظرفیت اضافه شود.»

توکلی‌زاده با اشاره به تفاهمنامه دیگری که با سازمان‌های زندان‌ها درخصوص افزایش ظرفیت نگهداری از معتادن بسته شد نیز گفت: «راه دیگری که تلاش کردیم به سرانجام برسد تفاهنامه بود که با سازمان زندان ها تلاش کردیم به نتیجه برسد با مدیرسابق سازمان زندان‌ها جلسه گذاشتیم و قرار شد در زندان فشافویه با هم تعامل کنیم و افزایش ظرفیت پنج هزار تایی در آنجا محقق شود و توافق شد و تفاهم نامه‌ای هم منعقد شد که مدیریت تغییر کرد و سیاست‌های مدیریت بعدی با سیاست‌های مدیریت قبلی متفاوت بود و دیگر تفاهنامه دنبال نشد.»

شهردار تهران ادامه داد: «تلاش کردیم بر روی افزایش ظرفیت‌های خودمان کار کنیم و یاور شهرها را بر همین اساس جلو بردیم، در کنار این باید با دستگاه‌های دیگر مشارکت می‌کردیم. اکنون 3200 ظرفیت در یاورشهرهای جدید اضافه کردیم و 1800 نفر از تعهداتمان باقی ماند. بیشتر از این نیز در درون خودمان ظرفیت‌ها قابل افزایش نبود و به سراغ ساخت رفتیم. در جاجرود پارکینگ اتوبوس‌رانی را تحویل گرفتیم و 1800 ظرفیت را در آنجا اضافه کردیم. مقدمات انجام شده و تا یک ماه و نیم دیگر آماده بارگذاری می‌شود. در واقع تا دو هفته آینده کار فنی عمرانی آن تمام می‌شود ولی تا زمان فعالیت آن وقت بیشتری لازم است.»

توکلی‌زاده یادآور شد:‌ «در جلسه قرارگاه اجتماعی با اعلام رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته شد در تهران دو هزار ظرفیت خالی وجود دارد که معطل جمع‌آوری است و اکنون ظرفیت خالی در شهر تهران وجود دارد اما منتظر جمع‌آوری هستیم. پیشنهاد دادیم با اجازه ستاد کل مجوز جمع‌آوری داده شود و یگان حفاظت شهرداری که ضابط شده است، بتواند در امر جمع‌آوری به فراجا کمک کند. فراجا گفت از ظرفیت قانونی جدیدی که فراهم شده، استفاده نشود و پلیس کار جمع‌آوری را انجام می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار