رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

نظارت سازمان محیط زیست بر استانداردهای سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با اشاره به الزام قانون هوای پاک درخصوص کیفیت سرویس‌های مدارس از کنترل و نظارت بر استانداردهای سرویس مدارس همزمان با بازگشایی سال تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نظارت سازمان محیط زیست بر استانداردهای سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید

داریوش گل‌علیزاده در گفت‌وگو با پانا به الزامات قانونی برای رعایت استانداردهای لازم در زمینه خودروهای عمومی اشاره کرد و گفت: «در قانون هوای پاک 23 دستگاه دارای تکلیف هستند و ماده 7 این قانون به سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی اشاره کرده و تاکید شده است و توجه به کیفیت سرویس‌های مدارس نیز یکی از مفاد قانون است.»

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم تاکید کرد: «سرویس مدارس بخشی از حمل‌ونقل عمومی تلقی می‌شوند که توجه به کیفیت آن بسیار اهمیت دارد و طبق قانون وزارت آموزش‌وپرورش به عنوان دستگاه متولی در بخش تامین سرویس‌های مدارس قرار دارد و باید استانداردهای لازم لحاظ شود و در این بخش ارتقای کیفیت خودروها در دستور قرار دارد. با توجه به اینکه سازمان محیط‌زیست در زمینه مسایل زیست‌محیطی مدعی‌العموم است، بر این مساله کنترل و نظارت می‌کند تا تکالیف دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک به‌درستی اجرا و استانداردهای لازم برای ارتقای کیفیت خودروها لحاظ شود.»

فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور

گل‌علیزاده درباره مشکلات حمل و نقل عمومی گفت: «در این بخش هم مشکلاتی وجود دارد و بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح است. سن خودروهای ناوگان بالای ۲۰ و ۲۵ سال است که البته در ماده ۱۰ قانون جدید ساماندهی صنعت خودرو که خرداد ماه امسال تصویب شد، به تردد خودروهایی که به سن فرسودگی رسیدند نیز اشاره شده است که به معنای ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در کلانشهرها است. تبصره ۳ همین ماده قانونی هم اشاره کرده که سازمان محیطزیست، وزارت صنعت، استاندارد و بیمه آیین‌نامه اجرایی قانون را در مدت ۳ ماه تهیه کنند و به دولت بدهند. پیش‌نویس آن آماده شده است تا بر اساس آن هم ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده اعمال شود و هم بخش اسقاط خودروهای فرسوده لحاظ شود.»

اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای اجرای قانون پاک در سال جاری

وی همچنین درخصوص میزان اعتبار اجرای قانون هوای پاک در سال جاری اظهار کرد: «در بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان برای قانون هوای پاک دیده شده که با توجه به گستردگی کار بسیار ناچیز است و حتی اگر بخواهند اتوبوس جدید بخرند و وارد خط کنند هم کافی نیست زیرا قیمت یک اتوبوس بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان است. وقتی اعتبارات کافی وجود نداشته باشد کارها پیش نمی‌رود، به‌عنوان مثال در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اگر اعتباری وجود نداشته باشد کاری از پیش نمی‌رود بنابراین تا زمانی که اعتبار مورد نیاز تامین نشود مشکلات هم وجود خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار