رئیس کل دادگستری اردبیل:

وجود بانک اطلاعاتی از مجرمان حرفه‌ای عامل مهمی در مقابله به‌موقع با این افراد است

اردبیل (پانا) - رئیس کل دادگستری اردبیل گفت وجود بانک اطلاعاتی از مجرمان حرفه‌ای موجب پیش‌بینی و واکنش سریع مراجع قضایی و انتظامی شده و از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۰۹۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
وجود بانک اطلاعاتی از مجرمان حرفه‌ای عامل مهمی در مقابله به‌موقع با این افراد است

حجت الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری اردبیل در جلسه ستاد استانی و شهرستانی کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار که با حضور دادستان مرکز استان، فرمانده انتظامی و جمعی از مدیران و مسئولان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در محل ساختمان مرکزی دادگستری این استان برگزار شد، با اشاره به وضعیت مطلوب استان اردبیل از حیث ثبات امنیت، از همکاری و هماهنگی خوب مجموعه‌های قضایی و انتظامی و امنیتی در برقراری این امنیت قدردانی کرده و خواستار تداوم تعاملات و هم افزایی‌ها برای رضایتمندی بیشتر شهروندان از برقراری آرامش و امنیت در استان شد.

وی با اشاره به لزوم به‌روزرسانی سامانه اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار، وجود بانک اطلاعاتی جامع از مجرمان حرفه ای را عامل موثر در اقدام به موقع دانست و افزود: این اطلاعات موجب پیش‌بینی و واکنش سریع مراجع قضایی و انتظامی شده و از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی خاطرنشان کرد: متأسفانه محیط افسار گسیخته فضای مجازی بستری برای جولان برخی از اراذل و اوباش شده و از طریق آن قدرت نمایی می‌کنند و این امر ایجاب می کند تا رصدهای منظم و دقیق تری بر فضای مجازی صورت گیرد و با مجرمان در این عرصه نیز مطابق با قانون و مقررات قاطعانه برخورد شود.

کثیرلو گفت: هرچند نظارت بر ضابطین جزو وظایف ذاتی دستگاه قضایی است، اما از سوی دیگر نظرات کارشناسی و دقیق و صحیح ضابطین ملاک عمل در بسیاری از محاکم قضایی است و این همکاری و هماهنگی در صدور آرای متقن و عادلانه در محاکم بسیار تأثیرگذار است.

در این جلسه سرهنگ جواد تقوی، فرمانده انتظامی استان نیز از حمایت‌های قضایی دستگاه قضایی استان از اقدامات قانونی نیروی انتظامی در ایجاد و توسعه امنیت و عدالت در استان قدردانی کرده و استمرار این حمایت‌های قانونی را موجب ثبات امنیت و آرامش در جامعه و به تبع آن موجب کسب رضایت‌مندی عمومی مردم ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار