سخنگوی دولت خبر داد:

ورود بیش از سه میلیون زائر ایرانی به عراق

ترکیب شورای توسعه سواحل تغییر کرد/ تمام دستگاه‌ها تا پایان شهریور باید به سامانه خدمات الکترونیک دولت بپیوندند/ کارگروهی در دولت راهکارهای حل مشکلات‌ معادن را بررسی می‌کنند

تهران (پانا) - سخنگوی دولت خبر داد تا امروز رکورد سفر اربعین در مدت زمان مشابه شکسته شده و بیش از ۳ میلیون زایر ایرانی وارد عراق شده‌اند، همچنین بیش از ۱/۵ میلیون نفر هم تاکنون از سفر بازگشته‌اند.

کد مطلب: ۱۳۰۹۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ورود بیش از سه میلیون زائر ایرانی به عراق

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات جلسه دولت، اظهار کرد: امروز وزارت صمت گزارشی از احیای معادن چه در حوزه اکتشاف چه حوزه بهره‌برداری ارائه دادند. رهبری در دیدار با اعضای دولت در این حوزه فرمایشی داشتند که گزارش این اقدامات‌ ارائه و مقرر شد کارگروهی در دولت راهکارهای حل مشکلات‌ معادن را بررسی کرده و موانع را برطرف کنند.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات هم گزارشی از میزان پیشرفت‌ دستگاه‌های اجرایی در سامانه خدمات الکترونیک دولت ارایه کردند. بنا شد در حد توان و در ظرف زمان قانونی که آخر شهریور است، دستگاه‌های اجرایی در برای پیوستن به این سامانه اقدام کنند.

بهادری جهرمی ادامه داد: وزیر کشور از اربعین گزارش داد. تا امروز رکورد سفر اربعین در مدت زمان مشابه شکسته شده و بیش از ۳ میلیون زایر ایرانی وارد عراق شده‌اند. بیش از ۱/۵ میلیون نفر هم تاکنون از سفر بازگشته‌اند. امیدواریم با کمک مردم، خیرین و موکب‌داران ایرانی و عراقی این مراسم هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

سخنگوی دولت گفت: یکی از مصوبات دولت در جلسه پیش، لایحه عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بود که شامل یک متن و ۴۹ سند بود. این لایحه باید به تصویب مجلس برسد تا گام‌های عضویت ایران برداشته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری اخیرا درباره فعال سازی حوزه اقتصاد دریا فرمایشی داشتند. پیش از این مصوبه توسعه سواحل مکران وجود داشت که البته حرکت قابل قبول صورت نگرفته بود. آسیب شناسی در این زمینه در دولت انجام و گزارش آن ارائه و پیشنهاد اصلاحی ارائه شد تا ترکیب شورای توسعه سواحل تغییر کند. تعداد اعضا به نصف کاهش یافت و ستاد چابک شد. حوزه اختیاراتش روشن‌تر و گسترده‌تر شد. تکالیف و وظایف کاملا تصریح شد. اختیارات اصل ۱۳۸ قانون اساسی به اعضای وزیر این ستاد واگذار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار