مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

اصل کار بازگشایی مدارس، چهاردیواری کلاس‌ها و کیفیت آموزشی است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص بازگشایی مدارس اصل کار را چهاردیواری مدارس و کیفیت آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۸۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اصل کار بازگشایی مدارس،  چهاردیواری کلاس‌ها و کیفیت آموزشی است

علیرضا صیادی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: در جلسه مدیران مدارس سراسر استان بیش از ۸ هزار مدیر مدرسه در فضای مجازی در محضر استاندار آذربایجان شرقی حضور داشتند و در این فاصله بسیار کوتاه که جلسات متعددی تشکیل شد تنها نشان‌دهنده اهمیت تعلیم و تربیت در محضر استاندار آذربایجان شرقی است.

وی ادامه داد: از تیر تا شهریورماه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت کار بسیار سنگینی را برای آماده شدن مدارس جهت حضور دانش آموزان در کلاس‌های درسی بعد از گذشت شرایط کرونایی که به تعطیلی کشیده شده بود، فراهم کردند. این تعطیلات هم از نظر فیزیکی، هم از نظر روحی، روانی و هم از لحاظ شاخص‌های تعلیم و تربیت تاثیرات خودش را گذاشت.

صیادی افزود: ثبت‌نام ۹۵ درصد دانش‌آموزان تا به امروز به صورت مطلوب انجام گرفته است، کلاس‌بندی‌ها انجام شده، کتب درسی توزیع شده و صدور ابلاغیه برای حضور همکاران نیز از جمله اقداماتی بوده که دستگاه تعلیم و تربیت انجام داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: خوشبختانه در خصوص رفع مشکل نیروی انسانی اقدامات لازم انجام گرفته است و امید است امسال در شروع سال تحصیلی جدید هیچ کلاس و هیچ دانش آموزی بدون معلم نباشد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله دستگاه تعلیم و تربیت بحث نقل و انتقال همکاران بود که حدود ۶۳ درصد از همکاران فرهنگی تقاضای انتقال داشتند که برخی خارج و برخی داخل استان، برای انتقال خارج از استان با ۵۰ درصد از درخواست ها موافقت شد و با توجه به اینکه موضوع پرداخت ایاب و ذهاب یکی از اساسی‌ترین مشکلات همکاران فرهنگی است، در این خصوص با تصمیماتی که گرفته شد همکاران در آن محله ای که هستند می‌توانند به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازند.

صیادی گفت: این برنامه ها در ۸ هزار و ۸۰۰ مدرسه فعال است و ۳۶ هزار و ۶۶۵ کلاس درس تشکیل شده که در این کلاس ها ۳۳ هزار همکار فرهنگی سازماندهی خواهند شد.

وی افزود: هفته پیش طی یک بازرسی منسجم و هدفمند ۵۰۰ مدرسه مورد پایش قرار گرفته و تمامی آسیب ها و مشکلات مورد شناسایی قرار گرفتند که در نزدیک ترین زمان به تمامی آنها رسیدگی کامل خواهد شد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به تمامی اقدامات انجام گرفته در خصوص بازگشایی مدارس گفت: این برنامه ها و اقدامات تمام کار نیستند، بلکه مقدمه کار است، چرا که اصل کار، چهار دیواری کلاس‌ها و کیفیت آموزشی برای جبران دوران تعطیلی کرونا خواهد بود که در این راستا از تمامی ظرفیت‌های کارشناسی و تشویق‌های لازم برای بکارگیری همکاران فرهنگی جهت جبران این موضوع استفاده خواهیم کرد.

صیادی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع عفاف و حجاب و تعلیم و تربیت در این خصوص را جدی خواهیم گرفت تا بتوانیم وظایف دینی، شرعی، انقلابی و سنت های کشور خودمان را پاس بداریم. امید است با ایجاد وحدت و رویه انقلابی و جهادی وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار