دهقانی در گفت‌و‌گو با پانا:

مجلس در جهت اجرای سند تحول بنیادین به دولت کمک می‌کند

‌محتویات آموزشی را باید به‌سمتی ببریم که دانش‌آموزان‌ با علوم و فنون روز آشنایی پیدا کنند و بیشتر به‌سمت دانش‌های عملگرایانه گام بردارند

تهران (پانا) - نماینده ورزقان در مجلس گفت دولت سیزدهم باید در جهت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام بردارد و هر کجا که نیاز به قانونگذاری بود، مجلس حتما همراهی خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مجلس در جهت اجرای سند تحول بنیادین به دولت کمک می‌کند

اله‌ویردی دهقانی در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به آغاز شال تحصیلی جدید، اظهار کرد: «آموزش و پرورش مشکلاتی دارد یکی از آن‌ها حقوق کم کارکنان وزارت آموزش و پرورش است در این راستا قانون رتبه‌‌بندی معلمان تصویب شد و در حال اجراست.»

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: «هدف ما از تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان این بود که کمکی برای افزایش حقوق و دستمزد فرهنگیان باشد و براساس امتیاز‌بندی‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش مدنظر قرار می‌گیرد، تمامی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش بر اساس تجربه و آموزش‌های ضمن خدمت امتیاز‌دهی شوند.»

وی اضافه کرد: «‌برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان ۳۸ هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت تا این رقم به‌صورت عادلانه بین معلمان تقسیم شود. در مجموع با همکاران فرهنگی، به گونه‌ای برخورد نشده است که شأن و شایستگی جامعه فرهنگی ما حفظ شود.»

دهقانی به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: «متاسفانه در شهرستان‌ها شاهد هستیم که عدالت آموزشی رعایت نمی‌شود. کمبود نیروی متخصص نیز یکی دیگر از معضلات کنونی آموزش و پرورش است. علاوه بر این‌ها مشکلات دیگری از قبیل تامین منابع لازم برای وسایل آموزشی، لوازم آزمایشگاهی و تامین نیازهای روزمره از قبیل آب، برق و گاز مدارس نیز وجود دارد.»

وی با بیان اینکه ۷۰ مدرسه کپری در شهرستان ورزقان وجود دارد، افزود: «بسیاری از مشکلات از دولت‌های قبلی به ارث رسیده است. تاکنون چهار دولت نتوانستند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کنند؛ ‌این سند یک سند کارشناسی شده است چه بسا برخی از اهداف آن نیز تغییر کرده باشد چون حدوداً ۱۳ سال پیش این سند تدوین شده است.»

نماینده ورزقان در مجلس تأکید کرد: «دولت سیزدهم باید در جهت اجرای سند تحول بنیادین گام بردارد و هر کجا که نیاز به قانونگذاری بود، مجلس حتما همراهی خواهد کرد.‌»

وی درباره توسعه علوم دانش‌بنیان نیز گفت: «امروز پیشرفت تکنولوژی در دنیا با سرعت نور جلو می‌رود در صورتی که ما در جهت استفاده از علوم دانش نوین با دنیا فاصله داریم‌. برای جبران این فاصله، باید شعار سال که همان توسعه علوم دانش‌بنیان است را مد نظر قرار دهیم. امیدواریم محتویات آموزشی را به‌سمتی ببریم که دانش آموزان، دانشجویان و نخبگان با علوم و فنون روز آشنایی پیدا کنند و بیشتر به سمت دانش‌های عملگرایانه گام بردارند نه صرفاً تئوری‌محور.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار