معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش و پرورش رودهن:
پاداش واقعی و معنوی یک مربی پرورشی، تغییر مثبت در شخصیت دانشآموز است
رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش وپرورش رودهن، تقدیر و پاداش واقعی، اساسی و معنوی یک مربی پرورشی را، تغییر مثبت در شخصیت و روند تربیتی یک دانشآموز معرفی کرد که مسئولانه باید پیگیر آن باشد.
سیداحمد الهینیا، معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش وپرورش رودهن در گفتوگو با پانا پیرامون نیروهای جدید استخدامی در حوزه مربی تربیتی گفت: «مربیان امور تربیتی در مدارس پرچمداران تربیت و پرورش دانشآموز در همه ابعاد شخصیتی هستند، آنها باید متوجه اهمیت و ضرورت حضور خود در مدارس بشوند و نقش خود را پررنگ و تاثیرگذار کنند، یک مربی پرورشی علاوه بر تمام ویژگیهای تخصصی، نیازمند مهارت ابتکاری و خلاقانه است تا حضور و همراهی و مشارکت دانشآموزان در امور آموزشی و تربیتی را بتواند تضمین کند و امیدوار به تاثیر اقدامات خود در شکلگیری رفتار و اخلاق دانشآموز باشد.»
وی افزود: «اینکه فعالیتهای تربیتی در قالبهای مختلف بیهوده و وقت تلف کردن محسوب شود یا ارزشمند و دارای بار آموزشی و تربیتی و در راستای پرورش همهجانبه باشد، تماما به رفتار حرفهای و شغلی مربی پرورشی برمیگردد، اینکه به چه میزان توانسته است نفوذی عمیق به شاکله شخصیتی دانشآموزان بیابد و موفق عمل کند.»
الهی نیا در ادامه عنوان کرد: «مربیان تربیتی جدیدالاستخدام در آموزش و پرورش رودهن با نظم، موقعیتسنجی و کارایی مدرسه موردنظر، ساماندهی شدند، البته تلاش کردیم این مربیان در اولین سال حضور خود در پست مربی پرورشی، بتوانند از تجربه مربیان و معاونین پرورشی باتجربه استفاده کنند و آموزشهای لازم را ببینند، ضمن اینکه در برنامهریزیهای آینده در سال تحصیلی جدید، کلاسها، کارگاهها و جلسات آموزشی تخصصی و عمومی ترتیب داده خواهد شد که این مربیان تحت آموزشهای بیشتری قرار بگیرند و بازدهی کاری بیشتری در مدارس از آنها شاهد باشیم.»
معاون پرورشی و تربیتبدنی آموزش وپرورش رودهن در پایان خاطرنشان کرد: «اقدامات پرورشی و تربیتی در مدارس، عشق و علاقه وافری لازم دارد که یک مربی در کسوت پست پرورشی باید آن را دارا باشد، چرا که بیشک بدون این عامل، دچار رخوت، سستی و بیانگیزگی در ادامه فعالیتهای خود خواهد شد و همیشه این نکته را سرلوحه کار خود قرار دهد که همه اقدامات فرهنگی، تربیتی و دینی در درازمدت جواب میدهد و نباید به دنبال نتایج سریع و کاملا مستقیم و قابل مشاهده باشد، بلکه ضمن نزدیکی احساسی و رفتاری به دانشآموزان، اقدامات تربیتی و پرورشی را باید به نبض تپنده و پویای مدرسه تبدیل کند.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه