از توییت حامد علامتی تا بیانیه مخالفت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به خبر واگذاری کتابخانه‌های کانون در یکی از شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
از توییت حامد علامتی تا بیانیه مخالفت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در واکنش به خبر واگذاری کتاب‌خانه‌های کانون در توییتی نوشت:

«کتابخانه روح پرورش فکری و اندیشه کودک و نوجوان است و جزﯨ لاینفک کانون. بال مرغک کانون کتاب است و آشیانه آن کتاب‌خانه‌هایش، صفحات پرافتخار آن از هم جدا نخواهد شد.»

در همین ارتباط انجمن نویسندگان کتاب کودک‌ونوجوان نیز با اشاره به تقاضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای در اختیار گرفتن کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیانیه‌ای مخافت این انجمن را با این طرح عنوان کرد و نوشت:

«به نام پروردگار کودکی

آنگونه که در خبرها آمده، هیات دولت در حال بررسی پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای واگذاری کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ضمن ابراز مخالفت قاطع با چنین پیشنهادی، اعلام می‌دارد که:

١. واگذاری مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری به هر نهاد دیگری به معنی تعطیلی این نهاد پرافتخار بوده و حاصل آن جز نابودی فعالیت‌های فرهنگی هنری تخصصی کودکان و نوجوانان و از بین بردن نهادی که نمونه‌اش در جهان انگشت‌شمار و موجب افتخار ایران است نخواهد بود.

٢. پیامد چنین اقدامی شرمساری تاریخی به‌خاطر ناتوانی در حفظ معتبرترین سازمان فرهنگی کشور است. ناتوانی در حفظ نهادی که از پیشینیان به ما رسیده و حاصل تلاش هزاران فعال فرهنگی در عرصه های مختلف در طول نیم قرن است.

٣.علاوه بر نادرستی اصل پیشنهاد، تصمیم‌گیری درباره‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حیطه اختیارات مجلس شورای اسلامی به‌ عنوان نهاد رسمی قانونگذاری کشور است و هیئت وزیران نمی‌تواند مجوز واگذاری مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را که شرکت دولتی وابسته به وزارت آموزش‌و‌پرورش است به نهادی غیردولتی بدهد و صدور چنین مجوزی از سوی هیات دولت غیرقانونی خواهد بود.

از این منظر، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان آمادگی دارد که نمایندگان خود را برای حضور در جلسات بررسی پیشنهاد یاد شده و ارائه‌ دلایل کارشناسی مخالفت قاطع خود با چنین پیشنهادی را معرفی کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار