عزیزی در گفت‌و‌گو با پانا:

دولت و مجلس می‌توانند با بهره‌گیری از بیانات رهبر انقلاب ‌ثابت قدم‌تر گام بردارند

‌تاکنون تلاش‌ها و اقدامات خوبی از سوی دولت صورت گرفته است اما دیپلماسی جمهوری اسلامی می‌تواند بیش از این، اهداف بلند و سازنده را دنبال کند

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت مجلس انتظار دارد که دولت بر مبنای راهبردهایی که نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب و قانون لغو تحریم‌ها مشخص کرده است، حرکت کند.

کد مطلب: ۱۳۰۸۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دولت و مجلس می‌توانند با بهره‌گیری از بیانات رهبر انقلاب ‌ثابت قدم‌تر گام بردارند

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با پانا درباره تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی، اظهار کرد:‌ «یکی از توفیقات خوب دولت سیزدهم، در حوزه سیاست خارجی است و ارتباطات خوبی بین مجلس شورای اسلامی و دولت در موضوعات مهم و راهبردی در مباحث دیپلماسی شکل گرفته است. دولت باید بر مبنای راهبردهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی که در دیدار اخیر به آن اشاره کردند، حرکت کند و بر مبنای قوانین بالادستی در حوزه‌های گوناگون تصویب کرده است، گام بردارد.»

وی افزود: «تلاش دولت باید در حوزه اجرا، مبتنی و متکی بر مولفه‌های دیپلماسی فعال باشد و دیپلماسی فعال در حوزه تعامل سازنده بین ارکان داخل نظام اسلامی و سایر ظرفیت‌های پارلمانی بیرونی است که پیمان‌های منطقه‌ای یکی از این تعاملات است. با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و اجرای کامل توافقات فی‌ما‌بین با کشورهای عضو و توسعه و تقویت دیپلماسی و اقتصادی و اولویت‌بخشی به دیپلماسی و ارتباطات سازنده و موثر همراه با تامین منافع ملی با کشورهای همسایه می‌تواند از جمله موضوعات مهمی باشد که در ادامه، وزارت امور خارجه باید در صدر اولویت‌های خود قرار دهد.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: «تاکنون تلاش‌ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است اما دیپلماسی جمهوری اسلامی می‌تواند بیش از این، اهداف بلند و سازنده را دنبال کند.»

عزیزی بیان کرد: «مجلس شورای اسلامی به‌ویژه کمیسیون امنیت ملی همیشه این آمادگی را داشته است که با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی به دیپلماسی دولت و سیاست خارجی کمک کند و با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های دوستی و ارتباطات خوبی که با کشورهای همسایه و همسو می‌تواند برگزار کند،‌ فرصت خوبی را برای تحقق اهدافی که در راهبرد نظام اسلامی است، پای کار بیاوریم.»

وی ادامه داد: «امید داریم در ادامه بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دولت با تمامی ظرفیت‌ها تلاش کند که دیپلماسی فعال و دارای روحیه انقلابی را به اجرا بگذارد. با بهره‌گیری از بیانات رهبر انقلاب مسیر پیش رو را ثابت قدم‌تر برداریم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجلس در جریان جزئیات مذاکرات هستند یا خیر؟ گفت: «ما نشست‌های متعددی را با آقایان امیرعبداللهیان و باقری داشتیم؛ هیچ وقت مضایقه‌‌ای از بیان اقدامات و مذاکرات نداشتند. طبیعتاً ما انتظار داریم که بر مبنای راهبردهایی که نظام اسلامی و رهبر انقلاب و قانون لغو تحریم‌ها مشخص کرده است حرکت کنند. بله ما در جریان مذاکرات هستیم اما طبیعی است که دولت وظیفه اصلی را دارد و ما باید به وظایف خود در زمان مشخص عمل کنیم که قانون لغو تحریم‌ها این چارچوب را مشخص کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار