نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد:

در نشست مشترک دولت و مجلس چه گذشت؟

رئیس‌جمهوری و وزرای دولت سیزدهم چه درخواست‌هایی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتند؟/ انتظارات نمایندگان از وزرا چه بود؟

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جزئیات نشست رئیس‌جمهوری و اعضای کابینه دولت سیزدهم با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
در نشست مشترک دولت و مجلس چه گذشت؟

ابراهیم عزیزی درباره نشست مشترک دولت و مجلس که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: «در این جلسه همه حاضران، رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس، نمایندگان و وزرا بر تعامل، هماهنگی بیشتر و رسیدن به یک چارچوب روشن برای پیگیری مسائل اولویت‌دار کشور گفت‌وگو و تاکید کردند.»

وی ادامه داد: «بین دولت و مجلس فضای خوبی برقرار است. تلاش نمایندگان و هم دولت بر این است که انشالله با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، به مسائل مهم و اولویت‌دار کشور تمرکز کنند. با پرهیز از حاشیه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها، نیازهای اساسی مردم را هدف‌گذاری کنند. آقای رئیس‌جمهور با صراحت بر تعامل بیشتر اعضای دولت با نمایندگان تاکید کردند.»

عزیزی اضافه کرد: «انتظاراتی هم مجموعه نمایندگان داشتند. قطعا ارتباط کارآمد و موثر و تاثیرگذار در معادلات داخلی و خارجی بین مجلس و دولت می‌تواند بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات را حل و فصل کند، برای آینده بهتر راهگشا باشد.»

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نظرات خود را در این جلسه در ارتباط با موضوعات مختلف مطرح کردند، گفت: «ضرورت بهره‌گیری از یک فضای تعاملی بیشتر مورد تاکید بود.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: «مجلس و دولت تعامل و هماهنگی‌های خوبی دارند. اکثر جلسات کمیسیون‌های مجلس همیشه با حضور وزرا برگزار می‌شود. روزهای مختلفی در هفته به ویژه روزهای دوشنبه نمایندگان مجلس با وزرا نشست دارند. همه اینها فرصت‌هایی است که می‌تواند در جهت تعامل و وحدت حداکثری، انسجام و ایجاد یک وحدت خوب مشترک برای رسیدن به یک درک مشترک از مشکلات مشترک راهگشا باشد.»

عزیزی درباره انتظارات نمایندگان از اعضای کابینه نیز گفت: «مجلس انتظار دارد که دولت توجه بیشتر به اجرای قوانین داشته باشد. خود اجرای قانون مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب است. تلاش دولت نیز بر این است که از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده کند. تاکیدات نمایندگان مجلس بر دو موضوع مهم رعایت قانون و تعامل حداکثری و توجه به اولویت‌های اساسی مردم بود.»

وی تصریح کرد: «دولت هم از مجلس انتظار دارد که لوایح دولتی مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد و تعیین تکلیف شود. طبیعتاً مجلس این وظیفه را دارد که در تنقیح و تنظیم و تصویب قوانین، با رعایت همه ملاحظات رویکردی لایحه‌محور داشته باشد و براساس لوایح دولت بتواند نیازهای اساسی را هدف‌گذاری کند.»

این نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد: «در این نشست بیشتر مسایل اقتصادی مطرح بود، مسایل اقتصادی، اجتماعی، بحث نیروی انسانی و موضوعاتی که سرمایه اجتماعی ما را تقویت می‌کند، کشاورزی، بانکی و همچنین موضوع مهم تورم بیشتر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. بحث‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نیازمند یک فضاهای مناسب‌تری است که البته بین کمیسیون امنیت ملی و وزارت خارجه در همین هفته گذشته نشست مشترکی بود و این بحث‌ها مطرح شد و ضرورتی نبود که در این نشست مشترک دولت و مجلس به آن پرداخته شود.»

ابراهیم عزیزی در پایان گفت: «مسایل اولویت‌دار مردم به‌ویژه مسایل معیشتی، امر مهم رونق تولید و اشتغال و نیازهای اساسی و کاهش تورم، مهار نقدینگی و جلوگیری از خلق بدون پشتوانه پول بحث‌های اقتصادی بود که در این جلسه مطرح شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار