امام جمعه، کاشمر: 

اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است

کاشمر (پانا) - امام جمعه شهرستان کاشمر گفت صهیونیستی ها از اربعین هراس دارند و با تبلیغات منفی خود به دنبال القای نا امنی، ناامیدی در بین زائران هستند تا به کربلا نروند و بستر ظهور امام زمان را از بین ببرند امّا با همه این تبلیغات منفی، مشاهده می کنید که چقدر جمعیت عظیمی در این حماسه شرکت دارند و الان دیگه در عراق جا نیست. چرا که اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی است.

کد مطلب: ۱۳۰۷۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است

حجت الاسلام جواد طاهری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به پیرامون رخداد عظیم پیاده‌ روی اربعین حسینی، بیان کرد: این رخداد عظیم ابعاد گوناگونی دارد که در سطح جهان نوید بخش است که به بخشی از آن اشاره می کنم. نکته ای که می خواهم خدمت تان عرض کنم این است که مسئله اربعین امتداد مسئله عاشورا است، یعنی باید مراقب باشیم هزینه سنگینی که امام حسین علیه السلام در عاشورا داد، این هزینه به هدر نرود و در واقع امام حسین(ع) یک بشر و تاریخ را از انحراف به جاهلیت حفظ کرد و خدا می‌داند که اگر امام حسین(ع) همانند خیلی از مسلمان ها به خاطر مشکلات مالی و اقتصادی و.... که برایشان در آن دوره وجود داشت مانند بیشتر مسلمانان در مقابل یزید تسلیم نشدند و بشر را از انحراف تاریخی نجات داد. اگر این اتفاق نمی افتاد شاید ما هم مثل مسیحیت بودیم که اسمی از دین در ما باشد امّا از محتوای دین بی خبر و محروم باشیم و امام حسین(ع) با سرمایه گذاری عظیمشان جلوی این انحراف تاریخی را گرفتند.

وی افزود: اربعین به نوعی یک طراحی الهی برای امتداد حرکت امام حسین علیه السلام و همچنین حرکت حضرت زینب است، که هر سال این پیاده روی ها اتفاق می افتد و اربعین حسینی امروزه به نقطه ای برسد که حدود ۲۵ میلیون نفر در اجتماع اربعین حسینی حضور داشته باشند و این یک جمعیت بی نظیر است. خصوصاً چنین اجتماع دینی در طول بشر اتفاق نیفتاده آن هم یک اجتماعی که با قومیت ها، ملیت ها و مذاهب گوناگون در پیاده روی اربعین حضور دارند و در واقع این چه عشقی است که امام حسین ایجاد کرده که حتّی افراد بی دین هم در این حماسه بزرگ حضور دارند و به نوعی این اربعین یک استغاثه جهانی است برای ظهور منجی عالم بشریت است.

اربعین رسانه بزرگ بین المللی و منحصر به‌ فرد است

امام جمعه شهرستان کاشمر در ادامه به ابعاد این رخداد عظیم اشاره داشت و بیان کرد: حرکت جمعی به سوی حجت خدا یکی از ابعاد حرکت اربعین حسینی است و این لبیک یا حسین ها به نوعی لبیک یا مهدی هم محسوب می شود و دومین مورد، این حرکت بزرگ یک رسانه بین المللی و منحصر به فردی است که در مقابل دجال های زمان ایستاده است و به همین دلیل، صهیونیست ها از این حرکت بزرگ هراس دارند و با تبلیغات منفی خود به دنبال القای ناامنی و ناامیدی در بین زائران هستند امّا با همه این تبلیغات منفی، مشاهده می کنید که چقدر جمعیت عظیمی در این حماسه شرکت دارند و الان دیگه در عراق جا نیست که عراق بایستی زیرساخت های خود را برای پذیرایی از زائران پیاده اربعین حسینی آماده کند، امروز جمعیت بیش از سال های دیگر در این پیاده روی حضور دارند و توطئه های دشمنان را خنثی کرده است و مرزهای عراق بخاطر جمعیت زیاد الان دیگر بسته شده است و مردم از رفتن به کربلا صرف نظر کنند تا زائرینی که در آنجا هستند به خاطر جمعیت زیاد آسیب نبینند.

طاهری در پایان از اُلفت میان مؤمنان که سومین ابعاد این رخداد بزرگ اربعین حسینی است، گفت: چقدر در روایات آمده است که گاهی یک شخصی از این طرف دنیا تا آن طرف دنیا بدون هزینه و هراس قدم بر می دارد که این اُلفت بین مؤمنین پیش نیاز تحقق ظهور بقیه الله عظم است.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار