ویژه برنامه مهر سینما در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

تبریز (پانا) - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجرای ویژه برنامه مهر سینما همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ویژه برنامه مهر سینما در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

علی محرمی در نشست شورای سیاست‌گذاری ویژه برنامه مهر سینمای ایران، اظهار کرد: ویژه برنامه "مهر سینمای ایران" به مناسبت روز ملی سینمای ایران و با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم، همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: ‌با توجه به تقارن ایام سوگواری حضرت اباعبدالحسین علیه السلام با روز ملی سینما، سازمان سینمایی کشور با همراهی و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها به نحوی برنامه‌ریزی کرده است تا ضمن تکریم سینماگران پیشکسوت، با ایجاد فضای سالم رقابتی در مهرماه و همزمان با جشن‌های ربیع‌الاول، بهترین‌های سینمای ایران در رشته‌های مختلف را در سراسر کشور شناسایی، تجلیل و مورد حمایت قرار دهد.

محرمی تصریح کرد: بر اساس این طرح، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با همکاری و هم فکری نهادها و شخصیت‌های هنری، اقدام به شناسایی فعال ترین و بهترین سینماگران استانی پس از ارزیابی های صورت گرفته کرده و در مراسمی که به همین مناسبت در مراکز یا شهرستان های منتخب برگزار می شود از برگزیدگان استانی در رشته های کارگردانی ، بازیگری، فیلم نامه نویسی، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه های ویژه بصری، فیلم برداری، انیمیشن، سینمادار، آموزشگاه سینمایی، پژوهشگران سینما و تهیه کننده فیلم سینمایی تجلیل به عمل می آورند.

وی افزود:‌ ادارات کل در این ویژه‌برنامه یک نفر را به عنوان فعال ترین و بهترین هنرمند در حوزه سینمای خود به مرکز معرفی نموده و برگزیدگان استانی به همراه مستندات برای داوری در سطح ملی به معاونت مطالعات و توسعه فناوری سینمایی سازمان معرفی خواهند شد.

محرمی گفت: تجلیل از دو نفر از هنرمندان پیشکسوت سینمای استان به عنوان سرمایه فرهنگی و هنری،‌ تجلیل از دو نفر از هنرمندان ایثارگر استان و تجلیل از خانواده شهید هنرمند استانی از جمله برنامه‌های اجرا شده در کنار مهر سینمای ایران خواهد بود.

وی افزود: همچنین در راستای تحقق عدالت فرهنگی که رویکرد دولت مردمی است برنامه‌های ویژه‌ای همزمان با برنامه مهر سینمای ایران در نقاط کم برخوردار و مرزی استان همچون شهرستانهای هشترود، چاراویماق، هریس،‌ ورزقان، هوراند و خداآفرین نیز برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار