کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن:
تجهیز و راهاندازی نمازخانه در مدارس کارکرد تربیتی آیندهنگری دارد
رودهن (پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن، تجهیز و راهاندازی نمازخانه در مدارس را دارای کارکرد تربیتی بلندمدت و آیندهنگر برای تربیت دینی معرفی کرد.
زینب اشکورکیایی، کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن در گفت وگو با پانا پیرامون ساماندهی وضعیت نمازخانههای مدارس گفت: «با توجه به تعطیلی مدارس و آموزش مجازی که بیش از دو سال آموزش و پرورش ونظام تعلیم و تربیت با آن درگیر بود؛ مهرماه ۱۴۰۱ که به صورت جدی آموزش عادی و حضوری به صورت کامل از سرگرفته میشود؛ برهمین اساس یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، تربیت دینی و مذهبی دانشآموزان در محیط مدرسه است که بسیار در این مدت آموزش مجازی دچار کم و کاستی و افت تربیتی و آموزشی شد.»
وی افزود: «نمازخانههای مدارس و نقشی که میتوانند در تقویت روحیه و اخلاق مذهبی دانشآموزان داشته باشند بسیار حائز اهمیت جهت بررسی و اقدامات اجرایی جدی و پیگیرانه است و تا حد امکان مدارس لازم است مکانی حتی کوچک را در مدرسه به عنوان نمازخانه راهاندازی کرده و به این شکل یکی از ابعاد عملی مذهب و معنویت را در مدرسه برای دانشآموزان محقق کنند و عینیت به آن ببخشند.»
اشکورکیایی در ادامه مطرح کرد: «معاونین و مربیان پرورشی در اکثر مدارس رودهن در حال راهاندازی نمازخانههای جدید و تجهیز و ساماندهی نمازخانههای موجود قبلی خود در مدرسه هستند، تا با بازگشایی مدارس، شور تربیتی و مذهبی در نمازخانههای مدارس هم جریان یابد.»
کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش رودهن در پایان خاطرنشان کرد: «باید در مدارس تلاش شود اکثر مراسمها و مناسبتهای فرهنگی، هنری، مذهبی و ملی در محل نمازخانه برگزار شود تا ضمن اجرای برنامه، به صورت غیرمستقیم انس و الفت بین دانشآموزان و نماز ایجاد شود؛ البته اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس و تشویق دانشآموزان جهت شرکت در این فریضه الهی، باید جدی پیگیری شود و مربیان تربیتی با همکاری عوامل مدرسه، متعهدانه تربیت دینی دانشآموزان در امر نماز را دنبال کنند و به این مسأله توجه کنند که این مهم، در ایجاد جامعهای معنوی و دینی در آینده بسیار مهم و اساسی خواهد بود.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه