برگزاری همایش «شجاعت دخترخورشید» در اردبیل

اردبیل (پانا) - به همت سازمان دانش‌آموزی همایش «شجاعت دخترخورشید» در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش «شجاعت دخترخورشید» در اردبیل

در آستانه اربعین حسینی، همایش "شجاعت دختر خورشید" با حضور اعضا و مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی و مسئولان آموزش وپرورش در کانون فرهنگی و تربیتی دخترانه عصمت ناحیه یک اردبیل برگزار شد.

در این همایش سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اردبیل طی سخنانی اظهار کرد: حضرت زینب(س) بزرگ بانویی است که در طول عمر کوتاه خود، انواع مصائب را با بزرگ‌ منشی بسیار تحمل و بهترین و تأثیرگذارترین واکنش‌ها را در شرایط سخت داشت. وی پس از حادثه عاشورا با برخورد هوشمندانه خود اقتدار و عزت مسلمانان را قوت بخشید.

وی گفت: نقشی که حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا ایفا کرد، بیانگر شجاعت، درایت و بلاغت وی بود که آن حضرت فارغ از اینکه خواهر امام حسین(ع) است، به شخصیتی قوی، تأثیرگذار و ماندگار در تاریخ بدل کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان ادامه داد: حضرت زینب (س) نمونه ای بی نظیر از شهامت و دلیرى، دانش و بینش، کفایت و خردمندى، قدرت ‏روحى و تشخیص موقعیت ‏بوده و هر وظیفه ‏اى از وظایف اجتماعى را که به‏ عهده‏ گرفت، به بهترین شکل انجام داد. وی پس از عاشورا با سخنرانی‌های پرخروش و باصلابت خود در دربار شاهان ظالم و بیرحم، به افشاگری و بیان حقایق پرداخت و علاوه بر ترسیم چهره ننگین دشمنان اسلام، شهدای کربلا را عزت و کرامت بخشید.

خلیلی موسوی بیان کرد: بانوى خردمند بنى‏ هاشم، کوفیان را که دوستان دغل باز بودند رسوا کرد، دوستانى‏ که‏ هنگام خوشى و سیادت یارند، موقع سختى خار و با دشمن همگام.

وی گفت: اهل ‏بیت امام‏ حسین(ع) به سرپرستى زینب کبرا توانستند، به سرعت پرده از جنایات یزید و عمالش بردارند و چهره خبیث آنان را براى مردم کوفه و شام و دیگر شهرهایى که در مسیر حرکت کاروان از کوفه به شام قرار داشت، رسوا کنند.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان اضافه کرد: اسرای کربلا و در رأس آنها حضرت زینب (س) در کوتاه‌ترین زمان ممکن نداى حق‏‌طلبى، ظلم‌ستیزى، پاسدارى از دین، مظلومیت و عدالت‌خواهى اما م‏حسین را به شهرهاى بسیارى رساندند.

ارائه مقاله توسط یکی از دانش آموزان عضو پیشتاز در خصوص قیام عاشورا، تشریح فلسفه عاشورا و شجاعت حضرت زینب (س) توسط یکی از مدرسین حوزه علمیه خواهران، نوحه خوانی و پذیرایی از شرکت کنندگان از دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار