معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز:

خدمت‌رسانی به کودکان مناطق کم‌برخوردار دراولویت قرار گیرد

کرج (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه طرح خدمت‌رسانی به محلات کم‌برخوردار در قالب چهارشنبه‌های جهادی و جمعه‌های خدمت در استان در حال انجام است، بیان کرد لزوم خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار که دسترسی به فعالیت‌های فرهنگی ندارند در اولویت همه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
خدمت‌رسانی به کودکان مناطق کم‌برخوردار دراولویت قرار گیرد

مرتضی ولی‌پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در نشست برنامه ریزی هفته ملی کودک که با حضور جمعی از مسوولان نهادهای فرهنگی مرتبط با حوزه کودک و نوجوان در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی استانداری البرز برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، اظهار کرد: موضوع کودک از موضوعات بسیار ظریف و حساس جامعه است. معتقدیم کودک، نوجوان و جوان در مجموع سرمایه‌های اجتماعی جامعه تلقی می‌شوند و پایه‌های فکری و توان شخصیتی هر فرد در بزرگسالی در همان اوایل دوران کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد.

ولی پوری تصریح کرد: توقع داریم با توجه به این که موضوع کودک از موضوعات بسیار ظریف و حساس جامعه است، تک تک دوستان در این زمینه احساس مسوولیت کرده و مسوولان به شکل ویژه به این موضوع توجه کنند. اگر به کودکان توجه نکنیم جامعه در آینده دچار آسیب‌های بسیار بزرگی خواهد شد.

وی همچنین تعلیم و تربیت کودکان را از ضروریات خوانده و به دو بال یک پرنده تشبیه کرده و خاطرنشان کرد: کودکان حق تعلیم و تربیت بر گردن ما دارند. ما باید اصول برخورد صحیح و تعلیم و تربیت را بلد باشیم و با تربیت صحیح به رشد کودکان کمک کنیم.

معاون استاندار بر لزوم مراقبت از سلامت جسمی و روانی کودکان تاکید کرده و با اشاره به اهمیت آموزش والدین برای چگونگی برخورد صحیح با کودکان و نوجوانان گفت: باید با حضور کارشناسان آگاه به مسائل تربیتی والدین در این زمینه آموزش ببینند.

وی بیان کرد: به منظور برگزاری جشن ویژه هفته ملی کودک در تمام گستره استان البرز، کمیته های متناظر شهرستانی حقوق کودک در استان البرز تشکیل شود.

توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و آسیب دیده و اجرای برنامه‌های با نشاط به شکل مستمر برای کودکان و نوجوانان این مناطق، برگزاری جلسات متناظر این جلسه در سطح فرمانداری های استان به منظور برگزاری جشن ویژه هفته ملی کودک در تمام گستره استان البرز، همکاری و هماهنگی بیشتر نهادهای عضو کمیته هفته ملی کودک، کمک شهرداری‌ها و حمایت مالی از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف استان، استفاده از ظرفیت هنرمندان استان، حضور مسوولان ارشد در برنامه‌های این هفته و حمایت‌های نهادهای فرهنگی از کانون به عنوان متولی اجرای برنامه‌های هفته‌ ملی کودک و هم افزایی دستگاه‌ها در راستای سلامت جامعه و اقدامات ریشه‌ای از دیگر مواردی بود که توسط این مقام مسوول مطرح شد.

در ادامه مهری فلاح، سرپرست کانون البرز نیز در ابتدای این نشست ضمن تشکر از تشکیل این جلسه و همکاری نهادهای فرهنگی ضمن معرفی کوتاهی از فعالیت های کانون و بیان اهمیت دیدگاه مسوولان استان به حوزه کودک و ضرورت توجه به این مهم به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته ملی کودک در استان البرز پرداخت.

وی بیان کرد: برگزاری جشن ویژه روز کودک، دعوت از استاندار البرز برای دیدار با اعضا و مربیان و آشنایی با فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، حضور کانون در پنجمین نمایشگاه اسباب بازی و اولین نمایشگاه گردشگری استان و برپایی غرفه‌های متناسب در هر نمایشگاه، برگزاری نمایشگاه نقاشی با محوریت کودکان مستعد شناسایی شده در مناطق کم برخوردار استان البرز، اجرای نمایش عروسکی ویژه، برگزاری ویژه برنامه‌های آسمان نما و نجوم، برگزاری نشست‌های آموزشی ویژه با همکاری نهادهای فرهنگی و دانشگاهی ویژه مربیان کانون، برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت حافظ، اجرای ویژه برنامه در مراکز ثابت کانون و حضور مستمر کتابخانه سیار در مناطق محروم و اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری برای کودکان و نوجوانان این مناطق از اهم فعالیت های معرفی شده کانون است.

در ادامه فاطمه محمدی شکیب، معاون اداره کل امور اجتماعی استانداری البرز، مدیر عامل خانه هنرمندان استان و نمایندگان آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری و صدا و سیما در سخنانی به بیان پیشنهادات خود در مورد برنامه‌های اجرایی پرداختند.

عدم تمرکز برنامه‌های پر نشاط هفته ملی در سطح شهر کرج و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر، هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود تمام دستگاه‌های فرهنگی، توجه ویژه به آموزش والدین در کنار اجرای برنامه برای کودک و نوجوان، توجه به ظرفیت هنرمندان، لزوم توجه تمام مسوولان استانی به کودک و هفته‌ای که به نام کودک نام گذاری شده، لزوم تشکیل قرارگاه کودک و پیگیری دائمی مسائل این حوزه، استفاده از ظرفیت وجود گروه‌های متخصص حوزه کودک استان در برنامه‌ها، اجرای جشنواره‌های استعدادیابی و هدایت استعدادها، معرفی برنامه‌های کودک و نوجوان استان در صدا و سیما، بیان نیازها و اهمیت کودکان توان‌یاب و بدسرپرست و بی سرپرست و توجه به کودکان کار و خارج کردن برنامه ها از شکل اجرای سنتی و انتشار آن در مدارس و مهدکودک‌های سطح استان از جمله مسائل مهم مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است در جلسات آتی قرار است تمام این برنامه‌ها با پیشنهادات اعضای کمیته به شکل جزئی بررسی و برنامه ریزی مناسبی برای اجرای فعالیت ها در هفته ملی کودک صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار