زاکانی: پرونده 30 سال آزار و اذیت مردم در نفرآباد بسته شد

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت که ۳۰ سال، ساکنان محله نفرآباد دچار مشکلات فراوانی بودند؛ اتفاقی که درحال رقم خوردن است، پرونده آزار و اذیت ۳۰ ساله را می‌بندد و روح جدیدی به محله نفرآباد می‌دمد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
زاکانی: پرونده 30 سال آزار و اذیت مردم در نفرآباد بسته شد

علیرضا زاکانی در حاشیه «آیین آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران» در جمع خبرنگاران، گفت: امروز شاهد آغاز یک فعالیت عمرانی هستیم. ۳۰ سال، ساکنان محله نفرآباد دچار مشکلات فراوانی بودند؛ اتفاقی که درحال رقم خوردن است، پرونده آزار و اذیت ۳۰ ساله را می‌بندد و روح جدیدی به محله نفرآباد می‌دمد.

شهردار تهران ضمن تشکر از قاضی عسکر، گفت: با تفاهمی که صورت گرفت، پروژه‌های خوبی در کنار حرم عبدالعظیم حسنی (ع) اجرا خواهد شد تا چهره این بخش از شهر با نوسازی و حرکتی رو به جلو، متفاوت از امروز باشد.

زاکانی با بیان اینکه اقدامات پیش رو در راستای وعده ۱۰۸ هزار واحد مسکن صورت می‌گیرد، افزود: ۵۰ هزار واحد تسهیل‌گیری توسط شهرداری و ۱۳۰ هزار واحد با مشارکت و ایجاد زمینه‌سازی رقم می‌خورد. بخشی از این ساخت و ساز امروز در منطقه ۲۰، ۱۶ و دو تهران آغاز شد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها در مسکن استطاعت‌پذیر طبق بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، مکلف شده‌اند تا فعالیتی جدی را انجام دهند، عنوان کرد: گرانی‌های مسکن سبب شده تا مردم در حوزه اجاره و تملک مسکن دچار گرفتاری شوند؛ طلسم این گرفتاری‌ها باید شکسته شود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: باید بتوانیم با یک شیب منطقی مسیری را طی کنیم که از سبد خانوار، سهم بسیار کمتری از وضع موجود به مسکن اختصاص یابد. شهرداری در حوزه تملک و استیجار درحال زمینه سازی است تا بخش خصوصی، نهادهای انقلابی و مجموعه‌های مختلف را فعال کند و این بخش‌ها بتوانند پاسخگوی نیاز شهر باشند.

زاکانی درباره ساخت هزار واحد مسکن با تکنولوژی جدید، گفت: این اقدام مشارکتی است که شهرداری تهران با آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) انجام داده است. شهرداری در املاک و زمین‌های موقوفه این آستان از طریق مشارکت، هزار واحد مسکن با شیوه جدید و صنعتی سازی می‌سازد.

چمران: محله نفرآباد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است

مهدی چمران نیز در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: محله نفرآباد در کنار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قرار گرفته و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود یادآور شد: به علت نزدیکی محله نفرآباد با حرم، سازمان میراث فرهنگی اجازه افزایش طبقات را نمی‌داد اما با تلاش‌های مدیران، ساخت یک طبقه بیشتر اضافه شد.

چمران با بیان اینکه مدیریت شهری فعلی اصرار دارد که براساس معماری اسلامی-ایرانی ساختمان‌ها ساخته شوند، گفت: باید ساختمان‌های جدید از این معماری معمولی و رایج کشور خارج شود تا محله نفرآباد جایگاه بالاتری از نظر معماری پیدا کند و بتواند برآن اساس شکل گیرد. تا آنجایی‌که بنده خبر دارم طراحی برهمین اساس معماری اسلامی-ایرانی شکل گرفته است.

وی در پایان سخنان خود، عنوان کرد: مردمی هم که قصد ساخت دارند، باید همین روش را پیگیری کنند تا محله‌ای خاص و نمونه پس از سال‌ها در جوار حرم شکل گیرد. باید محله نفرآباد به محله‌ای تبدیل شود که علاوه بر سکونت صحیح، شرف جوار حرم بودن را هم حفظ کند.

مهدی هدایت، سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران هم درباره ساخت هزار واحد مسکونی با روش نوین، به خبرنگاران توضیح داد: وزارت دفاع سرمایه گذاری خوبی در سندسازی انجام داده است. پیش از اینکه تفاهمی با آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) صورت گیرد، جلسه‌ای برگزار شد تا هزار واحد مسکن با تکنولوژی جدید ساخته شود.

سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران در ادامه سخنان خود اعلام کرد: تلاش می‌شود که از شروع ساخت تا تحویل کلید واحدها به مجموعه آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) یک سال زمان بیشتر صرف نشود.

هدایت ضمن اشاره به سه اتفاق بزرگ با حضور شهردار تهران طی مراسمات امروز، گفت: ۵ هزار واحد از پروژه‌های قرارگاه مسکن عملیاتی شد. حدود ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه زیرساختی در محله نفرآباد آغاز شد و دو مجموعه رفاهی (زورخونه و زائرسرا) با معماری ایرانی-اسلامی در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام اتفاق افتاد.

وی در بخش پایانی سخنان خود، عنوان کرد: در کنار این پروژه‌های زیرساختی رفاهی-خدماتی، ساخت پارکینگ محله نفرآباد عملیاتی می‌شود. امروز ۳۵ پروژه مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن کلنگ زنی شد البته معماری ایرانی-اسلامی این پروژه‌ها طراحی شده است تا مطابق طرح در محله نفرآباد اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار