محمد منصوری در گفت‌وگو با پانا:

پرسپولیس هنوز محک جدی نخورده است

دیاباته مشکل گلزنی تیم را حل می‌کند/ قول می‌دهم آخر فصل بهترین خط حمله باشیم

تهران (پانا) - بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است این تیم هنوز محک جدی نخورده تا عیار سیستم دفاعی تیم مشخص شود.

کد مطلب: ۱۳۰۶۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس هنوز محک جدی نخورده است

محمد منصوری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در لیگ بیست و دوم اظهار داشت: «بازی اول با ذوب‌آهن در خانه حریف بود. همیشه بازی اول در هر تورنمنتی سخت و دشوار است. بازی کردن در اصفهان چه مقابل سپاهان چه ذوب‌آهن سختی‌های خودش را دارد. تیم‌های تارتار هم همیشه دفاعی و خوب بازی می‌کنند. ضمن اینکه ناهماهنگی هم در تیم ما بود. اکثر بازیکنان ثابت ما تازه اضافه شده بودند و این کار را سخت‌تر کرد. ضمن اینکه ده نفره شدن حریف واقعاً باعث شد تا تمام روزنه‌ها بسته شود. همیشه ده نفره شدن در لیگ ایران برخلاف لیگ‌های معتبر بد است. اینجا وقتی تیمی اخراجی می‌دهد، همه داخل محوطه خودی جمع می‌شوند و بازی تاخیری می‌کنند.»

وی افزود: «اگر ذوب‌آهن 11 نفره بود به‌راحتی می‌بردیم. البته که بدشانس هم بودیم. آن‌ها واقعاً خیلی دویدند ولی ما از فرصت‌هایی که داشتیم خوب سود نبردیم. بازی با فولاد هم که همه می‌دانند با نکونام چقدر دفاعی و بسته بازی می‌کند. او مثل کی روش تیم‌هایش عقب بازی می‌کنند و فقط دنبال ضدحمله است. در این‌طور بازی‌ها موقعیت گل کم پیش می‌آید. ترابی وقتی آن توپ را گل نزد، گفتم دیگر گل زدن سخت است. ما شانس برنده شدن داشتیم اما استفاده نکردیم. فکر می‌کنم در این‌ سال‌ها بردی که مقابل تیم‌های نکونام تیمی کسب کرده، پرسپولیس باشد. این بار هم می‌توانستیم ببریم اما نشد.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «جلوی تیم آلومینیوم همیشه ما در اراک می‌باختیم اما این بار توانستیم با یک بازی خوب آن‌ها را ببریم و 3 امتیاز حیاتی بگیریم. واقعاً اگر حتی مساوی هم می‌کردیم، شرایط سخت می‌شد. اگر در دو بازی اول با گل مساوی می‌کردیم، این‌قدر تیم تحت‌فشار قرار نمی‌گرفت. اینکه علیه تیم هجمه بود که نمی‌تواند گل بزند، خیلی وحشتناک بود. ما کماکان در خط حمله مشکل‌داریم و باید این حل شود. این 3 امتیاز خیلی خوب بود و دو مساوی را شست و برد. حالا می‌توانیم با خیال راحت بازی کنیم و تیم اعتمادبه‌نفس گرفته است. بازیکنان خیلی خوبی داریم که باید بیشتر از خلاقیت خودشان هم استفاده کنند. تیم نیاز به خلاقیت بازیکنان هم دارد. وقتی بازی گره می‌خورد، آن‌ها می‌توانند با شوت‌های از راه دور گره را باز کنند. وقتی گروه‌ها عقب بازی می‌کنند، یکی از راه‌های رسیدن به گل شوت زدن است که در چند بازی اخیر خیلی کم از آن سود بردیم.»

محمد منصوری با اشاره به بازی لوکادیا، گفت: «به بازی‌اش دقت کردم. اگر یک بازیکن ایرانی این‌قدر اضافه‌وزن داشت و نا آماده بود، می‌شد چیزی گفت اما او که در سطح بالایی بوده، انتظارات از او بیشتر بود. او باید حرفه‌ای زندگی می‌کرد. مدل بازی‌اش طوری بود که خیلی سنگین بود. اگر حتی تیم نداشت نباید این‌قدر خودش را رها می‌کرد.او البته توانست در بازی با نفت از اولین موقعیتی که نصیبش شد، به بهترین شکل ممکن سود ببرد و گلزنی کند. پرسپولیس بدون شک به یک مهاجم دیگر نیاز داشت که خدا را شکر دیاباته خریداری شد. ما در کناره‌ها بازیکنان سرعتی و رونده داریم و نیاز داشتیم تا بازیکنی مثل دیاباته باقدرت سرزنی و حفظ توپ را داشته باشیم. بدون شک او می‌تواند درخشش خوبی با این خط هافبک داشته باشد.»

وی تاکید کرد: «امسال تمرکز تمام هواداران برای خط حمله و خرید مهاجم رفت. باانرژی مثبتی که از خریدن بیرانوند، ولسیانی، پورعلی گنجی و اسماعیلی فر در خط دفاعی گرفتیم، خیال همه راحت شد. البته که باید زودتر اقدام به خرید مهاجم می‌کردند اما بازهم دیر نشده و می‌توانند به تیم کمک کنند. هنوز پرسپولیس در خط دفاعی محک جدی نخورده است. بیرانوند تا قبل هفته چهارم توپی را سیو نکرده بود که عشق کنیم ولی مقابل نفت آبادان یک توپ استثنایی گرفت و نشان داد بی‌دلیل نیست او شماره یک پرسپولیس است. البته که خط هافبک خلاق و قدرتمندی که داریم اجازه نمی‌دهند تیم‌های حریف این‌قدر به دروازه نزدیک شوند. اکثر بازی‌ها مالکیت توپ ما 70 به 30 بوده است. این خیلی خوب است که گل نمی‌خوریم. فقط باید از موقعیت‌هایی که گیر می‌آوریم، استفاده کنیم. قول می‌دهم آخر فصل پرسپولیس بهترین خط حمله لیگ را در اختیار می‌گیرد. اما فراموش نکنید که لیگ سختی در پیش داریم و تیم‌های زیادی هزینه کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار