بازدید رئیس‌جمهوری از نمایشگاه پیشرفت‌های طراحی هواپیما

تهران (پانا) - آیت الله رئیسی از نمایشگاه پیشرفت‌های طراحی هواپیما و جت مسافربری ۷۲ نفره که اتحاد دانش‌بنیان‌ها به محوریت دانشگاه امیرکبیر و با حضور دیگر دانشگاه‌های کشور برگزار کرده‌اند، بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
بازدید رئیس‌جمهوری از نمایشگاه پیشرفت‌های طراحی هواپیما

نشست رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و بوستان‌های علم و فناوری سراسر کشور امروز پنجشنبه در محل دانشگاه امیر کبیر برگزار شد.

در این نشست که باحضور رئیس‌جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و بوستان‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد، چند تن از رؤسا در حضور آقای رئیسی به بیان مسائل، مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از حضور در این نشست با رئیس و مسئولان دانشگاه امیر کبیر، نشست یک ساعته‌ای داشت. همچنین، وی در حاشیه این نشست از نمایشگاه پیشرفت‌های طراحی هواپیما و جت مسافربری ۷۲ نفره بازدید کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تیر ماه امسال اعلام کرد: فاز طراحی مفهومی هواپیمای جت ۷۲ نفره به اتمام رسیده و اکنون در مرحله انجام تست‌های اولیه مدل تونل باد هواپیما در این دانشگاه هستیم.

سید حسن قدسی‌پور گفته بود با اتکا به تجربه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در طرح کلان توسعه فناوری‌های کلیدی هواپیمای مسافری ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره، این دانشگاه از چهار سال پیش فرآیند طراحی هواپیمای جت ٧٢ نفره را با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان آغاز کرد و اکنون در مرحله انجام تست‌های اولیه مدل تونل باد هواپیما قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید کشور را به فناوری‌های استراتزیک مجهز کرد، تاکید کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر این اطمینان را می دهد که همه ظرفیت های دانشگاه را در خدمت این پروژه ملی قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار