معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد:

بیش از 3000 نوآموز مناطق دو زبانه استان کرمانشاه، آموزش‌های پایه‌ پیش‌دبستانی می‌بینند

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت آموزش‌های پیش‌دبستانی برای بیش از 3000 نو‌آموز، در قالب 182کلاس دو زبانه در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرهای استان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۵۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 3000 نوآموز مناطق دو زبانه استان کرمانشاه، آموزش‌های پایه‌ پیش‌دبستانی می‌بینند

زهرا نجار، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: دوره‌های کوتاه آموزشی برای نوآموزان و بازماندگان از دوره یک ساله پیش‌دبستانی به‌ویژه در مناطق دو‌زبانه و محروم حاشیه شهرهای استان با هدف اجرای عدالت آموزشی در برخورداری از فرصت‌های برابر تعلیم و تربیت و در راستای رشد متوازن و همه‌جانبه کودکان بر اساس ساحت‌های سند تحول بنیادین تشکیل می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف اصلی این برنامه ایجاد و تقویت توانش زبانی و ارتباطی به زبان آموزش است که در مناطق دو زبانه، نو‌آموزان بر زبان فارسی به عنوان زبان آموزش مسلط می‌شوند.

نجار خاطرنشان کرد: گوش دادن، گفتن و آمادگی برای خواندن و نوشتن به زبان فارسی با حفظ جایگاه زبان مادری از محور اصلی فعالیت در این کلاس‌ها در مناطق دوزبانه است که پس از پایان دوره‌ آموزشی برای شرکت کنندگان گواهی پیش‌دبستانی صادر می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گذراندن دوره‌ پیش‌دبستانی را بسیار ضروری دانست و آن را مبنای پیشرفت و موفقیت تحصیلی در دوره‌ دبستان و مراحل بعدی آموزش دانست.

نجار یادآور شد: این دوره که از تاریخ 25 مرداد لغایت 25 شهریور‌ماه جاری برگزار می‌شود، بیش از 3000 نو‌آموز بازمانده از آموزش‌های پیش‌دبستانی در 182 کلاس به مدت 100 ساعت در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: کلاس‌های دوزبانه با هدف آشنایی با زبان معیار و جبران تفاوت‌های زبانی کودکان در مناطق دو زبانه و در راستای اجرای اهداف سند تحول بنیادین و با هدف اجرای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، توسعه کمی دوره پیش‌دبستانی، تقویت مهارت‌های زبانی، ایجاد آمادگی و کاهش افت تحصیلی در پایه اول دبستان برای کودکان دوزبانه حاشیه شهر، روستایی و عشایری برگزار می‌شود.

نجار تصریح کرد: مفاهیم اساسی و مهارت‌هایی از جمله‌ دست ورزی، تشخیص شباهت‌ها و تفاوت‌ها، طبقه‌بندی کردن، ردیف کردن، مهارت‌های گوش دادن و سخن گفتن، آمادگی برای خواندن و نوشتن و... از جمله آموزش‌هایی است که در این کلاس‌ها ارائه می‌شود و زمینه‌ساز آموزش بهتر نو‌آموزان در پایه اول دبستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار