فرماندار زنجان:

آموزشگاه ابتدایی خیّرساز صیرفیان در ناحیه یک زنجان افتتاح شد

زنجان (پانا) - فرماندار زنجان از افتتاح آموزشگاه ابتدایی خیّرساز صیرفیان (ادهمی) ناحیه یک زنجان امروز (سه‌شنبه 8 شهریور) با حضور جمعی از مسئولان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزشگاه ابتدایی خیّرساز صیرفیان در ناحیه یک زنجان افتتاح شد

فرماندار زنجان در این مراسم خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: در طول عُمر خود به معدود افراد و صنوفی غبطه خورده‌ام که اولین گروه، شهدا و جانبازان هستند که از جسم و جان خود در راه اسلام گذشتند.

پرویز خالقی با بیان اینکه متناسب با آنچه که در پیشگاه خداوند از جان و مال خود بگذریم وقربانی کنیم، خداوند متعال به همان انداره هم در دنیا و هم در آخرت برای ما ذخیره می‌کند، اظهار کرد: دومین گروهی که به آن‌ها غبطه می‌خورم، خیّران هستند.

وی با تاکید بر اینکه خیّر بودن در عصر جاری دلیل بر این نیست که خیّران، نیازی به مبالغی ندارند که هدیه کرده‌اند، تصریح کرد: خیّر بودن به این معنی است که خیّران با خداوند متعال معامله می‌کنند که عمل آن‌هاجزء آثار ماتاخّر آنها تا قیام و قیامت خواهد بود.

فرماندار زنجان گفت: دانش‌آموزان متعددی طی سالیان متمادی با حضور در این مکان، ضمن آموزش اصول و فروع دین و تلاوت قرآن و... تربیت می‌شوند که فردا برای ما اَمثال شهید شهریاری‌ها خواهند بود پس بنابراین کار خیر، جزء آثار ماتاخّر برای خیّران ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه خیّر صرفا در مدرسه‌سازی نیست، بلکه در حوزه کتابخانه‌سازی، اشتغال‌آفرینی و کارآفرینی هم کسانی که قدم برمی‌دارند، خیّر هستند، اظهار کرد: هر میزان در دنیا در بخشش جان و مال خود در راه خدا و بندگانش دست و دلباز باشیم، خداوند دست و دلبازتر از ما است و چندین برابر آن را با ما معامله می‌کند.

خالقی تصریح کرد: شهید سلیمانی، نیازی به ارائه گزارش عملکرد خود در رسانه‌ها نداشت و خداوند ایشان را به عزتی رساند که امروز میلیون‌ها نفر در جهان به اسم و عشق او مشق شهادت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان نیز گفت: ورود دانش‌آموز به مدرسه در روز اول، ذهنیتی در او ایجاد می‌کند و به همین دلیل محیط برای دانش‌آموزان بسیار مهم است و ایجاد محیط مناسب برای دانش‌آموزان با کمک و همراهی دولت و خیران ممکن می‌شود.

ابوالفضل خوئینی با اشاره به مشکلاتی که در ساخت مدرسه در شهر زنجان وجود دارد، اظهار کرد: در غرب شهر زنجان مشکلاتی داریم که شهرک‌های جدید و اقماری ایجاد شده اما واحدی به نام آموزشگاه ساخته نشده است و این آموزشگاه، اولین مدرسه است که در این محله (کوی خرداد) ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه 7400 واحد پروژه نهضت ملی مسکن در کنار شهرک‌های اقماری در غرب زنجان ساخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: 6 هزار واحد نیز در کوی ثمین در دست بررسی است که این واحدها نیاز به این دارد که در شهرک‌های جدید هم مدرسه‌سازی اتفاق بیفتد.

خوئینی تصریح کرد: امیدواریم مدرسه‌سازی تبدیل به فرهنگ شود تا دانش آموزان بتوانند نهایت استفاده را از این فرهنگ داشته باشند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان نیز گفت: در راستای وظایف سازمانی امیدواریم بتوانیم در کل استان به تامین فضاهای آموزشی و پرورشی بپردازیم.

ملکی با بیان اینکه پروژه امروز، جزء 39 پروژه‌ای است که خیرین هم‌اکنون در دست اجرا دارند، اظهار کرد: خیرین با اهدای کمک‌های خود ما را یاری می‌کنند که برخی از آنها یک مدرسه و برخی تا 16 باب مدرسه نیز ساخته‌اند که پانزدهمین مدرسه فردا و شانزدهمی نیز طی ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

معاون اداره کل نوسازی مدارس استان زنجان با بیان اینکه هوشنگ ادهمی (خیّر این مدرسه) از فعالان اقتصادی کشور است که در سنگر اقتصاد و تولید فعالیت می‌کند، گفت: افتخاری برای استان است که این پروژه را تقدیم کردند و بیش از 50 درصد ساخت را ایشان و مابقی توسط اداره کل نوسازی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مدرسه صیرفیان (ادهمی) با 1386 مترمربع زیربنا در سال 96 آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه 2180 مترمربع محوطه و 216 متر طول دیوار دارد.

ملکی با بیان اینکه ارقام مربوط به هزینه‌های سال 96 و 97 است، یادآور شد: 1.5 میلیارد تومان به قیمت سال‌های 96 و 97 توسط خیّر هزینه شده و 7.8 میلیارد تومان هم نوسازی هزینه کرده و 500 میلیون تومان نیز هزینه تجهیزات اداری و کلاسی و فناوری توسط نوسازی مدارس استان هدیه شده است.

هوشنگ ادهمی، خیّر مدرسه‌ساز نیز در این مراسم گفت: همه برای آینده خود برنامه‌ریزی می‌کنند و سعی می‌کنند هدف و برنامه‌ای برای آینده، پایه‌گذاری کنند و با فرهنگ، آموزش و تولید علم و دانش، آینده مملکت را می‌سازند.

وی با بیان اینکه در بازدیدها دیدم که سمت و سوی آموزش در این مدرسه بیشتر به سمت دانش‌های جدید گذاشته شده است، ابراز کرد: آموزش و پرورش لازم است که توجه و دید خاصی نسبت به 30 سال آینده داشته باشد چون سرعت تکنولوژی به اندازه‌ای افزایش یافته که دیگر با روش‌های گذشته نمی‌توانیم همپوشانی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بهترین حالت این است که در مسیر توسعه علم و دانش و در پایه‌گذاری دانش جدید و توسعه ملی و زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار