قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور در اختتامیه اردوی قطبی استان گلستان:

دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی، پیشگامان گام دوم انقلاب هستند

آنها که رفتند کار حسینی کردند و ما که هستیم باید کار زینبی انجام دهیم/ ما در پروژه ۳۱۳ به همت شما دانش‌آموزان، الگوهای تمدن‌ساز ایرانی و اسلامی را روایت خواهیم کرد

گلستان (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور، دانش‌آموزان پیشتاز را “السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ”  زمانه و پیش‌قدمان در خیر و نیکی دانست و تاکید کرد اینها پیشگامان گام دوم انقلاب هستند.

کد مطلب: ۱۳۰۵۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی، پیشگامان گام دوم انقلاب هستند

حسین عبادتی در آیین اختتامیه اردوی قطبی سازمان دانش آموزی استان گلستان، اظهار کرد: اردوی قطبی امسال از تمامی جهت‌ها یک برنامه کاملا متفاوت بود و تعبیر اردوی اولین‌ها برای اردوی قطبی امسال، یک تعبیر صحیح بود که شکل گرفت.
وی افزود: یکی از بالاترین تعابیر و والاترین درجات مومنان در نگاه قرآن کریم، "السَّابِقُونَ" است که معنای آن پیش‌قدمان در خیرات و حسنات است. امروز نیز شما دانش‌آموزان، پیشتاز و پیش‌قدم هستید و پیشتازان همان "السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ" هستند و این برای ما بسیار افتخارآمیز است.
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور با بیان خاطره‌ای عنوان کرد: در قدیم افراد دستور خداوند را انجام می‌دادند و از آن سرپیچی نمی‌کردند. دانش‌آموز عضو سازمان دانش‌آموزی ‌نیز اینچنین است. او با دقت نگاه می‌کند تا رسالت خود را در جامعه دریافت کند. خواه یک امر، وظیفه او باشد و خواه نباشد آن را به طور صحیح انجام می‌دهد. این دانش‌آموز کسی است که ابتدا تشخیص می‌دهد، بعد رسالت خود را می‌شناسد و بعد برای رضای الهی فعالیت خود را به انجام می‌رساند. نمونه‌ای از آن هم جمع کردن زباله در طبیعت و کمک رسانی گروه‌های امدادی دانش‌آموزی به سیل‌زدگان است. نتیجه می‌گیریم که به عمل کار برآید به سخن‌دانی نیست.
* جهاد امروز جهاد زینبی است
عبادتی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلای ۴ گفت: رزمندگان ما همواره رشادت‌های ماندگاری داشته‌اند. ثمره فداکاری‌های رزمندگان کربلای۴، عملیات غرورآفرین کربلای ۵ بوده است که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود. ما در سازمان دانش‌آموزی استان گلستان افتخار داریم که در خدمت فرزند یکی از شهدای کربلای ۴ هستیم و این برای ما یک ارزش است. امام روح‌الله(ره) فرمودند «در تقدم ملاک‌ها، هیچ ارزش و ملاکی مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست.» اما امروز که به ظاهر، شرایط جنگی نیست، پس ما چطور باید مصداق این تقوا و جهاد باشیم؟ جهاد امروز جهاد زینبی است؛ آنها که رفتند کار حسینی کردند و ما که هستیم باید کار زینبی انجام دهیم. کار زینبی، روایت کردن صحیح تاریخ و توصیه به حق و صبر است و این کاری است که دانش‌آموز عضو سازمان دانش‌آموزی، آن را انجام می‌دهد.
* روایت الگوهای تمدن‌ساز ایرانی و اسلامی در پروژه 313
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره پروژه ۳۱۳ اظهار کرد: سند تمدنی سیاست‌نامه را هزار سال قبل، خواجه نظام الملک نوشته و این افتخار بزرگ و ارزشمندی است. ما در پروژه ۳۱۳ به همت شما، الگوهای تمدن‌ساز ایرانی و اسلامی را روایت خواهیم کرد و در این مسیر رنج‌هایی خواهیم دید.
وی تاکید کرد: در نگاه متعالی، کسی موفق است که در کارِ حق، انتظار هیچ تشکر و اجری نداشته باشد که اگر داشته باشد از حالا شکست خورده است، بنابراین ما به دنبال رضایت یک نفر هستیم و او فقط خداوند است. اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهیم، خدا شاهد و ناظر بر اعمال ما است و در روزی که فکرش را نمی‌کنیم بالاترین اجر را نصیب ما خواهد کرد، بنابراین چنانچه به رسالت خود به درستی عمل کنیم در پیشگاه خداوند روسفید خواهیم بود.
وی افزود: من به همراه بودن با مربیانی که خالصانه و بدون انتظار اجر مادی، تشکر و قدردانی، پیشقدم بر همه، وارد میدان برگزاری این اردوها شدند افتخار می‌کنم و این برای ما بسیار ارزشمند است.
عبادتی با خواندن این دو بیت از شعر حافظ شیرازی که « رَوَندگانِ طریقت رَهِ بلا سِپُرَند؛ رفیقِ عشق چه غم دارد از نَشیب و فراز// بدین سپاس که مجلس مُنَّوَر است به دوست؛ گَرَت چو شمع، جفایی رسد بسوز و بساز»، گفت: ما برای آنچه ایران خانه شیران شود رنج فراوان دیده‌ایم و خواهیم دید اما مهم این است که ایران بر قله تمدن خواهد ایستاد و این جز با حضور و تلاش دانش‌آموزان امیدوار به آینده رقم نخواهد خورد و پیشتازان در این راه، پیشگامان گام دوم انقلاب خواهند بود.
* دانش‌آموز خبرنگار: مریم شکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار